Volkswagen mocno rozbudował modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3) i zastosował w nim Online Connectivity Unit z wbudowaną kartą SIM. Dzięki niej na pokładzie nowego Passata jest dostępny Internet, o ile tylko kierowca zarejestruje samochód w systemie. Online Connectivity Unit ma wiele zalet. Dzięki niemu można m.in. korzystać ze streamingu muzyki (bez potrzeby podłączania smartfona do samochodowych multimediów albo korzystania z dodatkowej karty SIM) oraz z internetowych usług We Connect, We Connect Plus i We Connect Fleet.
W chwili wprowadzenia Passata na rynek oferta nowych systemów infotainment obejmuje radio Composition Colour z ekranem o przekątnej 6,5 cala, które należy do wyposażenia seryjnego nowego Passata w wersjach Essence, Business i Elegance oraz dwa systemy radiowonawigacyjne – Discover Media z ekranem dotykowym o przekątnej 8,0 cali (seryjny w wersji GTE) oraz Discover Pro z 9,2-calowym ekranem dotykowym. Każdy z nich został wyposażony w funkcję „Streaming & Internet”.
Oprócz 9,2-calowego, kolorowego i w pełni dotykowego ekranu z czujnikiem zbliżeniowym system nawigacji satelitarnej Discover Pro obejmuje Active Info Display, czyli cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji widoków, radio z odtwarzaczem MP3/WMA, tuner cyfrowy DAB+ umożliwiający odbiór programów radiowych w formie cyfrowej, instalację telefoniczną Comfort z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu oraz wzmocnienie sygnału w standardzie LTE, mapę Europy z usługą aktualizacji online, Sign Assist – system rozpoznawania znaków drogowych, obsługę systemu multimedialnego za pomocą komend głosowych (także w języku polskim), funkcję sterowania gestami, dostęp do mobilnych usług online We Connect Plus (bezpłatnie przez 3 lata), Wireless App Connect z możliwością bezprzewodowego podłączenia smartfona (poprzez CarPlay) i przeniesienia widoku na ekran nawigacji, sterowanie za pośrednictwem aplikacji Volkswagen Media Control.
W wypadku urządzenia Discover Pro kierowca, korzystając ze skonfigurowanego w indywidualny sposób ekranu głównego, może sterować niemal wszystkimi funkcjami multimediów, która są zgrupowane na dwóch poziomach. Należą do nich takie funkcje jak: oświetlenie wnętrza Ambiente, App-Connect, Apps and Services, ogrzewanie postojowe, zdjęcia, e-Manager (tylko w wypadku Passata GTE), systemy asystujące, funkcje – pojazd, pomoc (wsparcie przy obsłudze), klimatyzacja, dźwięk, Media Control, media, nawigacja, użytkownik/zarządzanie, radio, ustawienia oraz telefon. Kierowca konfiguruje jedynie kolejność funkcji – podobnie jak robi się to z aplikacjami na ekranie smartfona. Obsługa multimediów Passata jest więc bardzo prosta. Volkswagen zastosował tu technologię znaną już z Touarega i przejął też wygląd ekranu.
Podczas tworzenia nowego menu nawigacji skoncentrowano się na zapewnieniu jak najbardziej intuicyjnej obsługi. Dlatego z lewej strony znajdują się teraz cztery małe symbole – korzystając z nich kierowca może wejść do zakładek „cel”, „ostatnie cele”, „trip overview” (interaktywna trasa) i „ulubione” (zapamiętane cele). Nowością jest tu zakładka „trip overview”. Jeśli nawigacja jest uruchomiona – nawet gdy na ekranie jest widoczna mapa – z lewej strony jako „trip overview” zawsze wyświetla się obraz trasy w postaci pionowej belki. Dzięki pozyskiwanym z Internetu informacjom o sytuacji na drogach kierowca jest ostrzegany o utrudnieniach na całej długości trasy oraz zyskuje wiedzę na temat Points of Interest (POI). Jeśli skorzysta z pola POI – np. zaznaczając restaurację – wyświetlą się informacje szczegółowe. Z poziomu POI można też bezpośrednio zadzwonić do wybranej restauracji, żeby np. zarezerwować stolik.
Za pośrednictwem systemu multimedialnego kierowca może także bardzo łatwo połączyć się z kontem na serwisach Apple Music czy TIDAL – wystarczy, że raz się tam zaloguje. Nowy system multimedialny w Passacie jest pierwszym urządzeniem nieopracowanym przez Apple, które po zalogowaniu się za pomocą konta Apple umożliwia korzystanie z Apple Music, a więc zapewnia dostęp do playlisty i ulubionych utworów. Pakiet danych potrzebny do skorzystania ze streamingu czy usług internetowych można dokupić bezpośrednio poprzez system multimedialny w Volkswagen Partner Cubic Telekom albo pobrać za pośrednictwem WLAN Tethering.
Dzięki funkcji „Webradio”, oprócz nadajników FM i DAB, można korzystać z internetowych stacji radiowych. Możliwe jest więc słuchanie ulubionych stacji z całego świata. Pasażerowie podróżujący Passatem mogą ponadto połączyć bezprzewodowo z Internetem swoje smartfony, tablety, e-booki czy inne urządzenia tego rodzaju. W nowym Passacie na Internecie opiera się także funkcja sterowania multimediami przy pomocy naturalnych komend głosowych.
Nowością w Volkswagenie jest bezprzewodowa możliwość aktywacji za pośrednictwem bluetootha dostępu do aplikacji smartfona (również iPhonów Apple’a) poprzez system multimedialny w samochodzie. Apple CarPlay (jedna z funkcji systemu App-Connect) uruchamia się automatycznie, gdy kierowca lub jeden z pasażerów wsiądą do Passata z iPhonem, który już raz kiedyś wcześniej łączył się z systemem.
Krótkie zawołanie „Hallo Volkswagen” wystarczy, aby Passat zaczął reagować na polecenia głosowe. Odzewem ze strony samochodu są wtedy słowa „Yes, please?” informujące o aktywacji funkcji. Głosem można obsługiwać wszystkie ważne urządzenia w samochodzie – nawigację, telefon i radio. Polecenia głosowe są przetwarzane w chmurze i tam rozpoznawane; oczywiście sterowanie głosem działa również offline, w uproszczonym trybie. Dzięki internetowemu połączeniu kierowca i siedzący obok pasażer mogą przywoływać na głos żądane informacje czy podawać cele nawigacji. Dzieje się to równie intuicyjnie jak podczas korzystania ze smartfonów.
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej