W marcu marka Volkswagen dostarczyła na świecie 542,7 tys. samochodów, czyli o 7,2 procent mniej niż w marcu 2018 roku. Pozytywny trend w USA (+ 14,0 procent) nie mógł zrekompensować niższych dostaw w Azji (-10,0 procent), w Europie (-3,5 procent ) i w Ameryce Południowej (-12,7 procent). W sumie, w pierwszym kwartale Volkswagen przekazał klientom 1.464.400 aut, czyli o 4,5% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponieważ ogólnie rynek skurczył się jeszcze bardziej, marka odnotowała niewielki wzrost udziału.
Członek Zarządu ds. Sprzedaży Volkswagena, Jürgen Stackmann, powiedział – „Zgodnie z oczekiwaniami, niechęć klientów w Chinach do zakupów wpłynęła na wyniki naszych dostaw w pierwszym kwartale. Niemniej jednak trwa dalszy silny wzrost udziału Volkswagena w rynku. Listy zamówień wszędzie są długie i ciężko pracujemy nad zwiększeniem produkcji modeli z silnikami benzynowymi, aby szybko można było dostarczać klientom zamówione auta. W najbliższych tygodniach w salonach w Europie zadebiutuje nowy T-Cross, który przyciągnie do nich nowych klientów”.
Dostawy w marcu w poszczególnych regionach wyglądały następująco:
- W Europie marka Volkswagen dostarczyła 183.200 samochodów, czyli o 3,5 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Częściowo wpływ na zmniejszenie dostaw miała ograniczona dostępność modeli z silnikami benzynowymi, na które obecnie popyt jest wysoki. W Europie Zachodniej również odnotowano niewielki spadek – o 2,4 procent, do 160.600 samochodów. Volkswagen zwiększył jednak udział na kluczowych rynkach – we Francji i Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii.
- Na rynku niemieckim dostawy także nieznacznie spadły w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – zmniejszyły się o 3,2 procent, do 52.700 aut. Szczególnie popularne wśród klientów były SUV-y Volkswagena, których dostawy wzrosły łącznie o ponad 50 procent w porównaniu z dostawami w marcu 2018 roku. W rezultacie udział SUV-ów wzrósł z 18,1 procent w marcu 2018 r. do 28,4 procent w ubiegłym miesiącu.
- W Europie Środkowej i Wschodniej odnotowano duży spadek dostaw – o 10,8% w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Do klientów trafiło 22.600 samochodów. Na największym rynku regionu – w Rosji – dostarczono klientom 8.500 aut, czyli nieznacznie mniej niż w marcu poprzedniego roku (-1,2 procent).
- W Polsce zarejestrowano w marcu 4703 nowe osobowe Volkswageny, o 9,8 procent mniej niż przed rokiem.
- Dostawy w Ameryce Północnej pozytywnie wpłynęły na wynik w ostatnim miesiącu. Volkswagen dostarczył tam klientom 53.700 samochodów, czyli o 6,4 procent więcej w porównaniu z dostawami w marcu 2018 r. Szczególnie silny wzrost miał miejsce w USA, gdzie Volkswagen dostarczył o 14,0 procent więcej aut (37.100 egzemplarzy) niż w marcu 2018 roku. To dla Volkswagena najlepszy wynik uzyskany w marcu, na drugim co do wielkości rynku samochodowym na świecie, od 2013 roku. Popularne SUV-y – Tiguan i Atlas – stanowiły łącznie ponad połowę dostaw w ubiegłym miesiącu. W Meksyku sytuacja wciąż jest trudna –dostawy w tym kraju spadły o 12,7 procent.
- W regionie Ameryki Południowej odnotowano spadek dostaw o 12,7 procent w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – klientom przekazano 35.800 aut. W Brazylii, największym kraju tego regionu, dostawy nieznacznie spadły (o 1,9 procent) do 27.200 samochodów. W Argentynie, która zmaga się trudną sytuacją gospodarczą, rynek osłabia się w dalszym ciągu. Volkswagen nie był odporny na ten negatywny trend i dostarczył klientom 5.000 pojazdów, czyli znacznie mniej niż w marcu 2018 roku (-49,2 procent).
- W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen dostarczył 258.100 samochodów, czyli o 10,0 procent mniej niż w marcu ubiegłego roku. Mniejszy popyt w tym regionie w dużej mierze wciąż jest uzależniony od niechęci do zakupów przez klientów w Chinach. Ponownie doprowadziła ona do gwałtownego spadku całego rynku. Obniżka stawki VAT, która weszła w życie dopiero od kwietnia, była dodatkowym czynnikiem, który wpłynął na odroczenie zakupów. Dostawy Volkswagena spadły do 242,9 tys. samochodów, czyli były o -9,9 procent mniejsze niż dostawy w marcu 2018 roku. Mimo to, marka zwiększyła udział w rynku. Udana ofensywa SUV-ów na rynku chińskim przełożyła się na znaczny wzrost udziału tego typu samochodów – z 13,2 procent w marcu 2018 r. do 20,5 procent w poprzednim miesiącu.
Przegląd dostaw marki Volkswagen w poszczególnych regionach:
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej