Volkswagen Tiguan – najlepiej sprzedający się SUV w Europie zaprezentowany w nowej odsłonie
– Volkswagen Tiguan – najlepiej sprzedający się SUV w Europie
– nowy Tiguan eHybrid może poruszać się z napędem wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h i zerową emisją
– Volkswagen R opracował najbardziej dynamiczną wersją bestsellerowego SUV-a – Tiguan R z silnikiem o mocy 235 kW (320 KM)
– dzięki systemowi Travel Assist nowy Tiguan może poruszać się częściowo automatycznie do prędkości 210 km/h
Volkswagen Tiguan – najpopularniejszy SUV w Europie i jeden z najlepiej
sprzedających się SUV-ów na świecie – został zaprezentowany w nowej odsłonie.
Do tej pory wyprodukowano ponad sześć milionów egzemplarzy tego modelu. W
2019 roku dostarczono klientom około 911.000 sztuk Tiguana, co ponownie
zapewniło mu status nie tylko najpopularniejszego modelu marki, ale również
całej Grupy Volkswagen.
Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer i desygnowany na stanowisko CEO marki
Volkswagen Samochody Osobowe, powiedział: „W 2016 roku, wraz z Tiguanem drugiej
generacji, zapoczątkowaliśmy naszą globalną strategię w segmencie SUV-ów.
Stanowiła ona podstawę dla wielu udanych modeli na świecie. Teraz Volkswagen robi
kolejny krok i prezentuje nowego Tiguana, który może poruszać się z napędem
wyłącznie elektrycznym, jest jeszcze bardziej cyfrowy i lepiej połączony ze światem
zewnętrznym niż dotychczas. Dzięki temu ten kompaktowy SUV sprosta wyzwaniom
współczesnego świata”.
Bestsellerowy model Volkswagena został odświeżony pod każdym względem. Pojawiła
się nie tylko wersja z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in* (o mocy
systemowej 180 kW/245 KM), ale również odmiana o wysokich osiągach – Tiguan R* –
z silnikiem TSI o mocy 235 kW (320 KM). Volkswagen R opracował dla niej nowy układ
przeniesienia napędu na cztery koła z kontrolą podziału momentu obrotowego
pomiędzy kołami obydwu osi i między każdym z tylnych kół. Zastosowanie systemu
twindosing we wszystkich turbodieslach gwarantuje, że turbodoładowane silniki
wysokoprężne (TDI) w nowym Tiguanie należą do najczystszych silników spalinowych
na świecie. Dzięki nowemu systemowi Travel Assist nowy Tiguan może poruszać się
częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Ponadto najnowsza generacja
systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej
gamy usług i funkcji online. Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia
jest 480-watowy system audio renomowanej firmy Harman/Kardon. Do obsługi
klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami. Nowe oświetlenie
IQ.LIGHT z reflektorami matrycowymi w technologii LED zwiększa komfort i
bezpieczeństwo podróżowania w nocy.
Podobnie jak poprzednicy, nowy Tiguan jest niezwykle wszechstronny. To prawdziwy
SUV, zdolny do holowania przyczepy o masie do 2,5 tony – Volkswagen, który z
łatwością radzi sobie w każdej sytuacji. Pomagają mu w tym zarówno nowe jednostki
napędowe, jak również nowe systemy asystujące.
Jedną z najważniejszych nowości w nowym Tiguanie jest zespół napędowy eHybrid,
który stanowi integralny element elektryfikacji modeli Volkswagena. Dr Frank Welsch,
Członek Zarządu Marki ds. Rozwoju, powiedział: „Zaprojektowaliśmy napęd w taki
sposób, że Tiguan eHybrid zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym E-MODE, pod
warunkiem, że akumulator jest dostatecznie naładowany. Według WLTP pojazd może
przejechać około 50 kilometrów** na jednym ładowaniu akumulatora, co sprawia, że
większość użytkowników na co dzień będzie wykorzystywała Tiguana eHybrid jako
samochód napędzany energią elektryczną. O to właśnie chodzi – zero emisji podczas
lokalnych podróży”. Łatwy w konfiguracji tryb hybrydowy umożliwia magazynowanie
wystarczającej ilości energii elektrycznej nawet podczas długich podróży. Tak, aby
końcowy dystans w mieście można było pokonać bez emisji spalin. W trybie
elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się z prędkością do 130 km/h. W trybie
hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania wydajny silnik
benzynowy TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Współpraca
silników – elektrycznego i spalinowego w tym trybie zapewnia imponującą moc i
osiągi, ponieważ silnik elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy dostępny
natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Szczególnie dynamiczną jazdę
umożliwia tryb GTE, który aktywuje się przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów.
Nowością w gamie jednostek napędowych nowego Tiguana jest również silnik TSI o
mocy 235 kW (320 KM), zarezerwowany dla pierwszej wersji R w historii tego modelu.
„Tiguan R ma wszystkie atrybuty, których nabywcy oczekują od modeli spod znaku R –
sportowy charakter oraz możliwość jazdy na torze w połączeniu z wszechstronnością w
codziennym użytkowaniu plus wyrazisty design” – wyjaśnia Jost Capito, dyrektor
Volkswagen R. Pod okiem inżynierów Volkswagen R silnik o oznaczeniu EA888 evo4 –
najnowsza wersja jednostki napędowej TSI Performance – został dostosowany do
napędu nowego Tiguana R. Ponadto opracowano nowy układ przeniesienia napędu na
cztery koła, zwany R-Performance Torque Vectoring, z kontrolą podziału momentu
obrotowego pomiędzy koła. Dzięki temu systemowi do 100% momentu obrotowego
może zostać przekazane na koło po zewnętrznej stronie zakrętu, co zdecydowanie
poprawia dynamikę jazdy. To, ile momentu obrotowego zostanie dostarczone do
poszczególnych kół zależy od kąta skrętu kierownicy, pozycji pedału gazu oraz
prędkości jazdy.
* – modele studyjne zbliżone do seryjnych
** – przewidywana wartość