- T-Cross to praktyczny, funkcjonalny na co dzień, modny i wszechstronny SUV z bogatym wyposażeniem
- Polska premiera podczas moto-targów Fleet Market
- Cena bogato wyposażonego modelu podstawowego: 69.790 zł
- T-Cross jest już piątym crossoverem w gamie Volkswagena, marka będzie kontynuowała ofensywę w dziedzinie SUV-ów
Zaledwie miesiąc po światowej premierze T-Crossa w Amsterdamie Volkswagen prezentuje nowego miejskiego crossovera w Polsce, podczas 10. jubileuszowej edycji targów Fleet Market. T-Cross będzie piątym SUVem Volkswagena w Polsce obok T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace i Touarega. T-Cross pod wieloma względami wyznacza standardy wśród modeli swojej klasy. Już podstawowa wersja, która dostępna będzie za 69.790 zł zł (T-Cross 1.0 TSI 95 KM) nie pozostawia nic do życzenia pod względem funkcjonalności, bezpieczeństwa czy wyposażenia z dziedziny multimediów i łączności. Miejskiemu T-Crossowi można nadać indywidualny wygląd, a jego wnętrze konfigurować w sposób dogodny dla użytkownika.
Charakterystyczny przód T-Crossa świadczy o przynależności do rodziny Volkswagena, a jednocześnie podkreśla niepowtarzalność tego modelu. W oczy rzucają się długa pokrywa silnika i szeroka osłona chłodnicy, której boczne krawędzie łączą się z reflektorami. Z boku auta dominują dwa przetłoczenia karoserii sprawiające, że sylwetka T-Crossa wydaje się masywniejsza. Przetłoczenia te kształtują także stylistykę tylnej części nadwozia i tworzą pas świateł przebiegający przez cały tył auta.
Długość nadwozia T-Crossa wynosi 4,11 m, auto jest więc krótsze od
T-Roca o 12 cm, a mimo to wsiada się do niego wygodnie przez szerokie drzwi. Duży rozstaw osi wynoszący 2,56 m sprawia, że we wnętrzu jest sporo miejsca dla pięciu pasażerów. Bagażnik ma pojemność od 385 do 455 litrów. W jednej chwili T-Crossa można zamienić – dzięki składanej kanapie z tyłu – w małego transportera z bagażnikiem o pojemności 1.281 litrów i z równą, płaską podłogą.
T-Cross zapewnia bardzo dobrą widoczność z przestronnego wnętrza. Pasażerowie mają wrażenie, że znajdują się w znacznie większym samochodzie. Ponadto wnętrze można łatwo i szybko dostosować do różnych potrzeb transportowych. Jest to możliwe m.in. dzięki wzdłużnej regulacji kanapy o 14 cm, co pozwala zwiększyć albo przestrzeń na nogi osób siedzących z tyłu, albo powiększyć bagażnik. Możliwość różnej aranżacji wnętrza zwiększa też składane oparcie kanapy, dzielone w proporcji 60:40. Składa się również oparcie fotela pasażera z przodu (opcja). Wykończenie tablicy rozdzielczej pod względem kolorów i struktury materiałów nawiązuje do konkretnego rodzaju tapicerki, lakierowanych elementów konsoli środkowej i ramion kierownicy, a także do lakieru nadwozia.
Początkowo do T-Crossa będą oferowane cztery oszczędne silniki z turbodoładowaniem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki TSI o pojemności 1,0 l wyposażone w filtr cząstek stałych mają moc 70 kW/95 KM oraz 85 kW/115 KM. Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiąga moc 110 kW/150 KM. Ofertę uzupełni czterocylindrowy diesel 1.6 TDI uzyskujący moc 70 kW/95 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.
T-Cross został wyposażony w systemy bezpieczeństwa znane z większych samochodów. Należą do nich m.in. system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem i wyposażony w funkcje rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego, system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, aktywny system ochrony pasażerów, a także system Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu i związany z nim system wspomagający parkowanie. W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system automatycznego parkowania Park Assist.
T-Cross zapewnia użytkownikowi pełną łączność ze światem zewnętrznym. Aby smartfonom nigdy nie zabrakło energii, T-Crossa wyposażono w dwa wejścia USB oraz w system wireless charging. Dostępny za dopłatą bezkluczykowy system otwierania drzwi i uruchamiania silnika „Keyless Access” sprawia, że dostęp do auta jest wygodniejszy. Wyposażenie
T-Crossa może obejmować system dźwiękowy renomowanej amerykańskiej marki Beats z 300 watowym 8-kanałowym wzmacniaczem oraz subwooferem umieszczonym w bagażniku.
Prezentując T-Crossa Volkswagen kontynuuje ofensywę w dziedzinie SUV-ów. W 2016 roku zapoczątkował ją Tiguan nowej generacji, w 2017 roku dołączyły do niego siedmiomiejscowy Tiguan Allspace i kompaktowy
T-Roc. Równocześnie w 2017 roku Volkswagen wprowadził na rynek USA przeznaczonego specjalnie do sprzedaży w tym kraju SUV-a o nazwie Atlas, a na rynek chiński jego odpowiednika Teramont – obydwa auta są siedmiomiejscowe. Rok 2018 rozpoczął się od wysypu nowych SUV-ów – w Nowym Jorku Volkswagen of America zaprezentował dwa studyjne modele na bazie Atlasa – Cross Sport (model pięciomiejscowy bliski seryjnej wersji) i Tanoaka (pick-up). W Chinach z kolei w tym samym miesiącu miała miejsce światowa premiera nowego Touarega – największego modelu marki. Oprócz niego Volkswagen pokazał w Pekinie dwa SUV-y, które w przyszłości będą sprzedawane na rynku chińskim: były to tzw. Powerfull Family SUV (studyjna wersja auta rodzinnego) oraz Advanced Midsize SUV (odpowiednik studyjnego Atlasa Cross Sport).
W 2020 roku na rynku zadebiutuje ID. CROZZ – pierwszy SUV Volkswagena wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Oferta marki będzie wtedy sięgała od T-Crossa po elektrycznego ID. CROZZ i stanie się jedną z najbogatszych na świecie – Volkswagen prawie w każdym segmencie będzie oferować model typu SUV.
T-Cross jest jednym z blisko 200 samochodów pokazywanych podczas targów Fleet Market. Ich tegoroczna, jubileuszowa, dziesiąta edycja odbywa się pod honorowym patronatem Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Energii oraz Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. W Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market 2018 weźmie udział około 8 tysięcy przedstawicieli firm z całej Polski.
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej