fbpx
Skontaktuj się z nami

Volkswagen BURSIAK

ul. Pabianicka 119/131

93-490 Łódź

salon@bursiak.pl tel.: 42 689 23 30

Godziny otwarcia

pn - pt 07.00 – 21.00

sb 08.00 – 15.00

serwis@bursiak.pl tel.: 42 689 23 33

Dział samochodów osobowych VW

tel.: 42 689 23 30

Dział samochodów użytkowych VW

tel.: 42 689 23 31
Odkupimy Twój samochód

Odkupimy Twój samochód

Maksymalny rozmiar pliku to 2MB

Pozostawienie przez Ciebie danych i wysłanie formularza oznacza Twoją zgodę na skontaktowanie się Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania i przekazanie Tobie szczegółów informacji, o które pytasz, z … więcej



Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies, klauzule informacyjne oraz Regulamin Serwisu.
Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie, w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

news
28
grudzień 2020

Volkswagen przystosowuje Szklaną Manufakturę w Dreźnie do produkcji modelu ID.3

– w ubiegłym tygodniu zakończyła się produkcja e-Golfa, od marca 2017 roku w Dreźnie wyprodukowano 50.401 egzemplarzy tego modelu
– po przebudowie linii produkcyjnej pierwszy ID.3 zjedzie z niej już pod koniec stycznia
– Danny Auerswald, dyrektor zakładu: „Wraz z produkcją ID.3 w Dreźnie Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu”.


Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.

Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu”.

Thomas Aehlig, Przewodniczący Rady Zakładowej Szklanej Manufaktury: „Rozpoczęcie montażu ID.3 to bardzo dobra wiadomość dla pracowników i nagroda za ogromny wysiłek włożony w przekształcenie zakładu, które zapoczątkowano w 2016 roku. Zapewniliśmy załodze miejsca pracy i mamy perspektywę rozwoju w przyszłości”.

Zakład w Dreźnie: dwuetapowy montaż wyposażenia technicznego do produkcji ID.3
Na początku 2021 r. linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze zostanie przebudowana tak, aby spełniała wymagania niezbędne do produkcji modeli opartych na platformie MEB. Pierwsze prace przed uruchomieniem produkcji ID.3 odbyły się już latem 2020 r.  Jako pierwszą przystosowano jedną z siedmiu stacji, w której następuje skręcenie podwozia i nadwozia. Dalsze prace w okresie zimowym obejmują, między innymi, uruchomienie stanowiska, gdzie będzie montowany dach panoramiczny oraz wymianę uchwytów do montażu deski rozdzielczej, foteli i kanapy.

e-Golf: jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie
e-Golf debiutował w 2014 roku i do lata 2020 roku był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 roku, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało w sumie 145.561 egzemplarzy tego modelu. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie – szczególnie wśród
klientów w Norwegii oraz w Niemczech.

Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku wizytówka e-mobilności

Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 roku, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84.235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz e-Golf (50.401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).

Wprowadzenie na rynek e-Golfa oznaczało przekształcenie Szklanej Manufaktury w „Centrum przyszłej mobilności”. Innowacyjne obszary biznesowe – takie jak Future Mobility Incubator (program dla start-upów utworzony przez Volkswagena) oraz Future Mobility Campus (laboratorium szkoleniowo-edukacyjne), uruchomienie ekskluzywnego punktu odbioru samochodów i miejsce rozwoju systemu Produkcji 4.0 – sprawiły, że Szklana Manufaktura zapewniła sobie pewne miejsce w przyszłości. Jej udana transformacja będzie kontynuowana wraz z rozpoczęciem seryjnej produkcji ID.3, która nastąpi już pod koniec stycznia 2021 roku.

Platforma MEB: dzięki niej samochody elektryczne będą dostępne dla mas
ID.3 to pierwszy model koncernu Volkswagen skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Dzięki niej ID.3 dysponuje dużym zasięgiem, oferuje przestronne wnętrze i zapewnia dynamiczne prowadzenie. Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28.000 egzemplarzy tego modelu.

Niemcy: miejsce produkcji e-samochodów
Zdecydowany krok w kierunku e-mobilności sprawia, że Volkswagen wnosi istotny wkład w ochronę klimatu i tworzy w ten sposób długoterminowe perspektywy zatrudnienia dla około 100.000 pracowników niemieckich fabryk. Oprócz produkcji w zakładzie w Zwickau i już za chwilę również w Dreźnie, w e-mobilność zaangażowane są także zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu.
Wytwarza się w nich takie podzespoły, jak silnik elektryczny lub akumulator. Od 2022 roku fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych. W perspektywie średnioterminowej główna fabryka Grupy Volkswagen w Wolfsburgu stanie się pionierskim, wysoce zautomatyzowanym zakładem produkcji samochodów elektrycznych.

Volkswagen Bursiak 2021