Koncern Volkswagen przekaże milion euro na natychmiastową pomoc dla zagrożonych pandemią uchodźców w Syrii, Turcji i Grecji. Pomoc zostanie przekazana niemieckiemu Czerwonemu Krzyżowi, który wraz z narodowymi oddziałami Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca dostarczy ją potrzebującym.
Członek Zarządu Volkswagena ds. Personalnych Gunnar Kilian podkreśla: „Volkswagen czuje się odpowiedzialny za uchodźców i humanitarne skutki globalnej migracji. Nasz koncern angażuje się w tego rodzaju pomoc od 2015 roku. W obecnej trudnej sytuacji w regionie Morza Śródziemnego rozszerzamy zaangażowanie o działania poza Niemcami. Pandemia nie zna granic. Naszą darowizną chcemy przyczynić się do udzielenia szybkiego i skutecznego wsparcia na miejscu”.
Sekretarz Generalny Niemieckiego Czerwonego Krzyża Christian Reuter stwierdził: „Jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie jakiego udziela koncern Volkswagen. Sytuacja humanitarna uchodźców w Syrii, Turcji czy w Grecji z powodu trwających wciąż konfliktów jest dramatyczna, a pandemia koronawirusa jeszcze ją zaostrza. W każdym z tych krajów uchodźcom i uciekinierom brakuje podstawowych rzeczy. Dzięki wsparciu koncernu Volkswagen międzynarodowy Czerwony Krzyż i Czerwony Półksiężyc mogą dostarczyć uciekinierom w Syrii oraz uchodźcom w Turcji i Grecji pomoc niezbędną do przeżycia”.
Według Organizacji Narodów Zjednoczonych natychmiastowej pomocy potrzebują prawie trzy miliony ludzi w północno-zachodniej Syrii. W Turcji przebywa w tej chwili około 3,8 miliona uchodźców. Jednocześnie na granicy grecko-tureckiej oraz na wyspach greckich dziesiątki tysięcy ludzi wraz z rodzinami jest narażonych na życie w nieludzkich warunkach socjalnych i zdrowotnych. Teraz dochodzi do tego zagrożenie spowodowane pandemią koronawirusa.
Środki przekazane przez koncern Volkswagen zostaną wykorzystane na zakup, transport i dystrybucję niezbędnego wyposażenia oraz żywności, a także na pomoc medyczną i socjalną. Sfinansowane z nich zostaną też wyposażenie, szkolenia i zaopatrzenie wolontariuszy działających w lokalnych strukturach Czerwonego Krzyża i innych organizacji.
W ramach pomocy podczas panującej pandemii koronawirusa Volkswagen przekazał już bezpłatnie publicznej służbie zdrowia setki tysięcy masek ochronnych. Za kwotę 40 milionów euro na potrzeby praktyk lekarskich i klinik w Niemczech zakupiono w Chinach i przetransportowano do kraju materiały medyczne, jak maski czy odzież ochronna. Koncern rozpoczął też produkcję masek ochronnych w technologii druku 3D z przeznaczeniem dla hiszpańskiej służby zdrowia. Poza tym do wspierania służby zdrowia w pozyskiwaniu wyposażenia i środków medycznych Volkswagen wykorzystuje swoją międzynarodową sieć dostawców i sieć logistyczną. Volkswagen Group Polska wspiera organizacje charytatywne użyczając flotę samochodów, które pomagają dostarczać posiłki potrzebującym, w szczególności osobom starszym.
Specjalna grupa robocza w ramach koncernu od 2015 roku inicjuje i koordynuje programy integracyjne przygotowujące młodych uchodźców do funkcjonowania w systemie kształcenia i na rynku pracy. Do tej pory pomoc ta objęła 5.000 osób. Według grupy zajmującej się w koncernie tą tematyką rozszerzenie pomocy o działania poza granicami Niemiec jest kolejnym ważnym elementem zaangażowania się koncernu Volkswagen w pomoc dla uchodźców.
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej