Marka Volkswagen przyspiesza transformację.
Volkswagen zakończył 2018 rok dobrym wynikiem i teraz zamierza przyspieszyć proces transformacji marki. W tym roku zostaną podjęte ważne kroki mające na trwałe zwiększyć konkurencyjność Volkswagena. Należą do nich rozpoczęcie ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych, podjęcie działań zmierzających do zwiększenia efektywności produkcji, a także dodatkowe środki poprawiające wydajność i zapewniające wzrost marży. Jednocześnie marka wdroży program poprawy wyników finansowych, który od 2023 roku ma przynieść 5,9 miliarda euro. Chodzi m.in. o optymalizację kosztów materiałowych i zmniejszenie różnorodności wersji produkowanych aut. Program będzie przynosił efekty już w latach 2019-2022. Ponadto za sprawą większej cyfryzacji procesów administracyjnych wzrośnie wydajność.
Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, stwierdził: „Dzięki Paktowi na Rzecz Przyszłości wiele już osiągnęliśmy, jednak musimy zrobić znacznie więcej, aby sprostać wyzwaniom jakie czekają nas także po 2020 roku. Znacznie zwiększymy tempo przemian zachodzących w marce Volkswagen, żeby przygotować ją do wyzwań jakie niesie epoka aut elektrycznych i cyfryzacji. Volkswagen musi być bardziej efektywny i elastyczny, a jako pracodawca bardziej atrakcyjny i nowoczesny. W sprawie planowanej „mapy drogowej” w zakresie cyfryzacji procesów administracyjnych odbyły się już pierwsze konstruktywne rozmowy z Radą Zakładową”.