W 17. edycji plebiscytu „Auto Lider” na najlepsze auta głosowało 140000 czytelników tygodnika „Motor” oraz miesięcznika „Auto Moto”. Wyróżnienie przez głosujących otrzymały także inne Volkswageny – Polo, T-Cross, Touareg i Touran, które zajęły miejsca w pierwszej trójce w swoich kategoriach.
„Arteon zyskał uznanie tysięcy klientów w Polsce, jest także seryjnym zwycięzcą testów porównawczych w magazynach motoryzacyjnych. Cieszę się, że okazał się najlepszy także w plebiscycie „Auto Lider”. Dziękuję czytelnikom Motoru i Auto Moto za oddane głosy.” – powiedział Tomasz Tonder, Dyrektor PR i Corporate Affairs Grupy.
Jadąc Arteonem każdy odwraca wzrok i nie przejedzie bez zauważenia na drodze. Przednia część nadwozia jest wyróżniającym elementem stylistycznym tego modelu. Duża pokrywa silnika biegnie, aż na błotniki. LEDowe reflektory oraz diodowe światła do jazdy dziennej łączą się z chromowanymi listwami oraz z pokrywą silnika. Wyrazisty, masywny wizualnie tył nadwozia, szerokie błotniki i uwypuklone nadkola, zaprojektowano według trendów sportowych. Obręcze kół Arteona wykonane zostały z lekkich stopów i mogą mieć rozmiar do 20 cali.
Do zalet Arteona, które wykraczają daleko poza standardy aut klasy Gran Turismo, należy bardzo duża ilość miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu oraz bagażnik o pojemności od 563 do 1.557 litrów. Gama silników obejmuje jednostki napędowe o mocy od 110 kW/150 KM do 200 kW/272 KM.
Napęd może być przenoszony na przednie lub na cztery koła. Szczególną uwagę w kabinie Arteona zwracają cyfrowe zegary i komputer pokładowy z funkcją indywidualizacji układu prezentowanych informacji, czyli Active Info Display i najnowszej generacji system multimedialny Discover Pro z ekranem o przekątnej 9,2 cala, wyposażony w funkcję sterowania przy pomocy gestów.
Arteona wyposażono w szereg bardzo zaawansowanych systemów. Należą do nich, między innymi, aktywny tempomat (ACC) nowej generacji, który uwzględnia dane z komunikatów drogowych oraz ograniczenia prędkości i automatycznie dopasowuje do nich prędkość jazdy, a także nowe dynamiczne reflektory skrętne, które dzięki danym z GPS z wyprzedzeniem „wiedzą” kiedy Arteon znajdzie się w zakręcie i uruchamiają doświetlanie zanim jeszcze auto w niego wjedzie. Emergency Assist potrafi przejąć kontrolę nad prowadzeniem i bezpiecznie zatrzymać auto, w przypadku gdy kierowca zasłabnie.