Aluminiowe zawieszenie: pneumatyka i system zapobiegający przechyłom nadwozia nowego Touarega wyznaczają poziom komfortu rzadko spotykany w SUV-ach system zapobiegania przechyłom nadwozia: nowy Touareg jest pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym w elektromechaniczne stabilizatory 48 wolt: tzw. supercabs wytwarzają wysokie napięcie, żeby zasilić energią elektryczne silniki stabilizatorów.
Zaawansowane technicznie zawieszenie nowego Touarega wyznacza w segmencie SUV-ów nowy standard pod względem komfortu i zwinności. W najbardziej rozbudowanej wersji układu, którego liczne komponenty wykonano z aluminium, zastosowano innowacyjne zawieszenie pneumatyczne 4 Corner z adaptacyjną regulacją amortyzatorów oraz – jako nowość u Volkswagena – opracowany od podstaw, elektromechaniczny układ zapobiegania przechyłom (eAWS). eAWS składa się z aktywnych stabilizatorów, które dzięki elektrycznym silnikom i 48-woltowemu układowi elektrycznemu błyskawicznie dopasowują się do sytuacji zapewniając autu zwinność i komfort na poziomie, jaki należy do rzadkości wśród aut klasy SUV.
Tak działa nowy system eAWS: najważniejszymi elementami elektromechanicznego systemu zapobiegania przechyłom nadwozia są stabilizatory umieszczone przy przedniej i tylnej osi samochodu. W konwencjonalnym zawieszeniu z przodu i z tyłu auta stosuje się po jednym stalowym stabilizatorze, który sięga do obydwu krańców danej osi. W zakrętach (lub gdy koła z tylko jednej strony samochodu poruszają się po nierównościach) prawa i lewa strona stabilizatora odchylają się w przeciwnych kierunkach. Kinematyka sprawia, że tendencja auta do przechylania się w zakręcie zostaje zmniejszona. W wypadku aktywnego systemu zapobiegania przechyłom działa to jeszcze lepiej, ponieważ utrzymuje on nadwozie w poziomie niemal równolegle do nawierzchni.
W tym celu w eAWS zastosowano po jednym elektromechanicznym stabilizatorze przy przedniej i tylnej osi. Ich działanie koordynuje centralny sterownik. Przeciwległe końce każdego stabilizatora są ze sobą połączone poprzez siłownik. Zależnie od sytuacji na drodze dwie części stabilizatora są odchylane przez silnik elektryczny w przeciwnych kierunkach (usztywniane) lub rozłączane. Potrzebne do tego wysokie napięcie o wartości 48 wolt, które aktywuje mocne silniki elektryczne jest wytwarzane na krótki czas przez tzw. supercabs (kondensatory lub urządzenia magazynujące energię elektryczną, które można niezwykle szybko naładować i rozładować). Dzięki aktywnym stabilizatorom znacznie zmniejsza się skłonność nadwozia Touarega do przechyłów w zakrętach. Samochód staje się zwinniejszy dając kierowcy poczucie naturalnego zachowania auta w zakręcie.
System eAWS znacznie poprawia także komfort jazdy na wprost, gdyż stabilizatory elektromechaniczne – w przeciwieństwie do stalowych – można rozłączyć. Pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami nie musi w takiej sytuacji przeciwdziałać wychyleniom stabilizatorów. Ma to znaczny wpływ na pracę amortyzatorów i zwiększa komfort jazdy. W terenie z kolei elektromechaniczne rozłączenie stabilizatorów zwiększa wykrzyż osi, a przez to trakcję.
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej