Skontaktuj się z nami

Volkswagen BURSIAK

ul. Pabianicka 119/131

93-490 Łódź

salon@bursiak.pl tel.: 42 689 23 30

Godziny otwarcia

pn - pt 07.00 – 21.00

sb 08.00 – 15.00

serwis@bursiak.pl tel.: 42 689 23 33

Dział samochodów osobowych VW

tel.: 42 689 23 30

Dział samochodów użytkowych VW

tel.: 42 689 23 31
Odkupimy Twój samochód

Odkupimy Twój samochód

Maksymalny rozmiar pliku to 2MB

Pozostawienie przez Ciebie danych i wysłanie formularza oznacza Twoją zgodę na skontaktowanie się Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania i przekazanie Tobie szczegółów informacji, o które pytasz, z … więcej



Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies, klauzule informacyjne oraz Regulamin Serwisu.
Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie, w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

news
06
Sierpień 2018

Technologie high-tech w nowym Touaregu – część 3: zawieszenie pneumatyczne

Aluminiowe zawieszenie: pneumatyka i system zapobiegający przechyłom nadwozia nowego Touarega wyznaczają poziom komfortu rzadko spotykany w SUV-ach system zapobiegania przechyłom nadwozia: nowy Touareg jest pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym w elektromechaniczne stabilizatory 48 wolt: tzw. supercabs wytwarzają wysokie napięcie, żeby zasilić energią elektryczne silniki stabilizatorów.

Zaawansowane technicznie zawieszenie nowego Touarega wyznacza w segmencie SUV-ów nowy standard pod względem komfortu i zwinności. W najbardziej rozbudowanej wersji układu, którego liczne komponenty wykonano z aluminium, zastosowano innowacyjne zawieszenie pneumatyczne 4 Corner z adaptacyjną regulacją amortyzatorów oraz – jako nowość u Volkswagena – opracowany od podstaw, elektromechaniczny układ zapobiegania przechyłom (eAWS). eAWS składa się z aktywnych stabilizatorów, które dzięki elektrycznym silnikom i 48-woltowemu układowi elektrycznemu błyskawicznie dopasowują się do sytuacji zapewniając autu zwinność i komfort na poziomie, jaki należy do rzadkości wśród aut klasy SUV.

Tak działa nowy system eAWS: najważniejszymi elementami elektromechanicznego systemu zapobiegania przechyłom nadwozia są stabilizatory umieszczone przy przedniej i tylnej osi samochodu. W konwencjonalnym zawieszeniu z przodu i z tyłu auta stosuje się po jednym stalowym stabilizatorze, który sięga do obydwu krańców danej osi. W zakrętach (lub gdy koła z tylko jednej strony samochodu poruszają się po nierównościach) prawa i lewa strona stabilizatora odchylają się w przeciwnych kierunkach. Kinematyka sprawia, że tendencja auta do przechylania się w zakręcie zostaje zmniejszona. W wypadku aktywnego systemu zapobiegania przechyłom działa to jeszcze lepiej, ponieważ utrzymuje on nadwozie w poziomie niemal równolegle do nawierzchni.

W tym celu w eAWS zastosowano po jednym elektromechanicznym stabilizatorze przy przedniej i tylnej osi. Ich działanie koordynuje centralny sterownik. Przeciwległe końce każdego stabilizatora są ze sobą połączone poprzez siłownik. Zależnie od sytuacji na drodze dwie części stabilizatora są odchylane przez silnik elektryczny w przeciwnych kierunkach (usztywniane) lub rozłączane. Potrzebne do tego wysokie napięcie o wartości 48 wolt, które aktywuje mocne silniki elektryczne jest wytwarzane na krótki czas przez tzw. supercabs (kondensatory lub urządzenia magazynujące energię elektryczną, które można niezwykle szybko naładować i rozładować). Dzięki aktywnym stabilizatorom znacznie zmniejsza się skłonność nadwozia Touarega do przechyłów w zakrętach. Samochód staje się zwinniejszy dając kierowcy poczucie naturalnego zachowania auta w zakręcie.

System eAWS znacznie poprawia także komfort jazdy na wprost, gdyż stabilizatory elektromechaniczne – w przeciwieństwie do stalowych – można rozłączyć. Pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami nie musi w takiej sytuacji przeciwdziałać wychyleniom stabilizatorów. Ma to znaczny wpływ na pracę amortyzatorów i zwiększa komfort jazdy. W terenie z kolei elektromechaniczne rozłączenie stabilizatorów zwiększa wykrzyż osi, a przez to trakcję.

Volkswagen Bursiak 2020