fbpx
Skontaktuj się z nami

Volkswagen BURSIAK

ul. Pabianicka 119/131

93-490 Łódź

salon@bursiak.pl tel.: 42 689 23 30

Godziny otwarcia

pn - pt 07.00 – 21.00

sb 08.00 – 15.00

serwis@bursiak.pl tel.: 42 689 23 33

Dział samochodów osobowych VW

tel.: 42 689 23 30

Dział samochodów użytkowych VW

tel.: 42 689 23 31
Odkupimy Twój samochód

Odkupimy Twój samochód

Maksymalny rozmiar pliku to 2MB

Pozostawienie przez Ciebie danych i wysłanie formularza oznacza Twoją zgodę na skontaktowanie się Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania i przekazanie Tobie szczegółów informacji, o które pytasz, z … więcej



Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies, klauzule informacyjne oraz Regulamin Serwisu.
Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie, w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

news
31
Sierpień 2020

Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

Nienaganne proporcje, opływowe linie i plastyczny tył to wyróżniki nowego elektrycznego SUV-a.
Design uwzględniający wymogi aerodynamiki: współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,28.


Moc zamknięta w organicznej formie – tak można opisać wygląd modelu ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Jego wygląd świadczy o tym, że to samochód nowej ery – solidny SUV z
aerodynamicznym nadwoziem o opływowych kształtach inspirowanych światem przyrody.

Elektryczny ID.41) poszerza ofertę Volkswagena w najszybciej na świecie rosnącym segmencie samochodów, czyli w klasie kompaktowych SUV-ów. Będzie produkowany i sprzedawany w Europie, Chinach, a później także w USA. Klaus Zyciora to najbardziej kompetentna osoba
do opisu ID.4 – główny stylista koncernu Volkswagen opracował wraz z zespołem design tego samochodu.

„Swoim wyglądem ID.4 świadczy o przełomie jaki dokonał się w dziedzinie napędu wraz z pojawieniem się elektrycznych aut” – mówi Zyciora. „Jego zewnętrzna stylistyka wyróżnia się prostotą, a cała sylwetka jest opływowa. ID.4 emanuje mocą w nowatorski sposób. Zawdzięcza to przede wszystkim nowemu językowi stylistycznemu modeli z rodziny ID., który uwzględnia wymogi aerodynamiki. Według reguł tego języka stworzyliśmy teraz pierwszego SUV-a – łagodne, opływowe formy przenikają się w nim z ostro zaznaczonymi liniami, sylwetka auta wygląda jakby uformował ją wiatr.  Nowoczesność ID.4 podkreślają charakterystyczne reflektory i łączący je pas diod”.

Dobry design musi być funkcjonalny. W przypadku elektrycznego samochodu o zasięgu w dużej mierze decyduje opór powietrza. „W odniesieniu do ID.4 stylistyczna rewolucja oznacza również, że w bardzo dużym stopniu uwzględniliśmy wymogi aerodynamiki” –
wyjaśnia główny stylista koncernu. ID.4 wyróżnia się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza równym 0,28. Jego uzyskanie okazało się możliwe dzięki opływowemu nadwoziu z mocno obniżonym dachem. Do tego dochodzi wiele szczegółowych rozwiązań – np. obudowy lamp z tyłu oraz duży spojler na krawędzi dachu zapobiegają zawirowaniom powietrza wokół karoserii ID.4.

Realizując strategię „Transform 2025+” marka Volkswagen do 2024 roku zainwestuje w rozwiązania z zakresu elektromobilności 11 miliardów euro. ID.4 jest pierwszym całkowicie elektrycznym SUV-em Volkswagena i drugim po ID.32) modelem
skonstruowanym w oparciu o nową modułową płytę podłogową MEB. Płyta ta jest przeznaczona wyłącznie do produkcji samochodów elektrycznych, które z powodu niewielkich rozmiarów elementów elektrycznego układu napędowego odznaczają się bardzo przestronnym wnętrzem.

Dzięki niskiemu współczynnikowi oporu powietrza Cx wynoszącemu 0,28 oraz możliwości stosowania akumulatorów różnej wielkości i
pojemności, ID.4 może uzyskiwać zasięg nawet ponad 500 km (według WLTP). Nowy SUV znajdzie się najpierw na rynku w wersji z napędem na tylne koła; później pojawią się auta z elektrycznym napędem czterech kół. Akumulatory o wysokim napięciu umieszczono w podłodze pojazdu, dzięki czemu jego środek ciężkości znajduje się nisko. To z kolei zapewnia ID.4 bardzo dobre właściwości jezdne i optymalne rozłożenie masy.

1) – ID.4 – model studyjny zbliżony do seryjnego, nie jest jeszcze oferowany do
sprzedaży.
2) – ID.3 – zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 15,4 – 14,5 (w cyklu mieszanym);
emisja CO2 w g/km: 0; klasa efektywności: A+

Volkswagen Bursiak 2020