„Volkswagen Passat, który jest jednym z filarów naszej marki i najlepiej sprzedającym się samochodem klasy średniej na świecie, niebawem doczeka się 30 milionów sprzedanych egzemplarzy. Nowy model, który dziś prezentujemy po raz pierwszy w Polsce, w salonach będzie dostępny w sierpniu. Passat po raz kolejny wyznacza standardy w swojej klasie – jest bardziej komfortowy, bardziej bezpieczny i na stałe połączony z internetem. Dzięki pakietowi IQ.Drive Passat potrafi poruszać się półautomatycznie na autostradzie z prędkością nawet 210 km/h” – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Volkswagen, w czasie konferencji podczas tegorocznego Poznań Motor Show.
„Bez wątpienia na dobry wynik Volkswagena w minionym roku wpływ miał nie tylko Passat, ale także bardzo duża rodzina SUV-ów, która wciąż się powiększa. Ich udział w portfelu marki Volkswagen w 2018 roku wzrósł o ponad 80% w porównaniu z udziałem w 2017 roku” – powiedział Łukasz Zadworny. Gama SUV-ów Volkswagena liczy dziś aż pięć modeli. Najmniejszy z nich – miejski T-Cross – mierzy 4,11 m długości, o 12 cm dłuższy od T-Crossa jest T-Roc – nieco bardziej masywny, który doskonale czuje się nie tylko na ulicach miast. Za sprawą napędu na cztery koła 4MOTION ten SUV Volkswagena dobrze sprawdza się także na nieutwardzonych szlakach. Tiguan – dłuższy od T-Roca o 25 cm – należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena i zajmuje czołowe miejsce w rankingu sprzedaży wśród SUV-ów klasy kompaktowej. Jego przedłużona o ponad 20 cm odmiana – Tiguan Allspace – należy do najobszerniejszych w klasie i zapewnia jeszcze więcej miejsca zarówno w kabinie, jak i w bagażniku. Tiguan Allspace jest doskonałym samochodem rodzinnym, zwłaszcza jeśli wybierze się wersję z miejscami dla siedmiu pasażerów. Na szczycie oferty SUV-ów plasuje się mocny i luksusowy Touareg. O jego prestiżowym charakterze świadczą również mocne silniki V6, do których niebawem dołączy silnik V8 TDI o mocy 421 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki napędowej wynosi 900 Nm. Jak na samochód o długości blisko 5 m, największy SUV Volkswagena prezentuje się zarówno elegancko, jak i sportowo.
Na stoisku Volkswagena nie mogło zabraknąć samochodów elektrycznych. Obok e-Golfa prezentuje się ID. CROZZ – auto elektryczne nowej generacji. „Volkswagen stawia na samochody elektryczne. Do 2023 r. marka zainwestuje w elektryczną mobilność około 9 miliardów euro. W ciągu najbliższych 10 lat planujemy sprzedać na świecie ponad 10 milionów aut elektrycznych. Już za kilka tygodni klienci będą mogli rezerwować kompaktowego ID., który będzie kosztował mniej niż 130.000 złotych.
ID. pod każdym względem jest lepszy od aktualnie oferowanych aut elektrycznych w tej klasie. Jego seryjna produkcja rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku” – powiedział Łukasz Zadworny.
Elektryczny SUV Volkswagena – ID. CROZZ, który ma polską premierę w Poznaniu, trafi na rynek jako drugi samochód Volkswagena z rodziny ID. Auto łączy funkcjonalność typową dla SUV-ów z dynamiczną sylwetką charakterystyczną dla sportowych coupé. Ten model – obok kompaktowego ID., vana ID. BUZZ i limuzyny ID. VIZZION – pokazuje możliwości nowej modułowej płyty podłogowej (MEB) zaprojektowanej z myślą o samochodach elektrycznych nowej generacji. Elektryczny silnik ID. CROZZ-a dysponuje mocą ponad 300 KM i zapewnia mu prędkość maksymalną 180 km/h. Zasięg auta na jednym ładowaniu akumulatora wynosi ok. 500 km. Czas ładowania do 80 procent pojemności przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 150 kW to zaledwie 30 minut.
O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie” Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2018 roku Volkswagen wyprodukował około 6,24 miliona samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość. |