• mimo pandemii covid-19 koncern dostarczył klientom na świecie 9,3 miliona samochodów
• udział w rynku samochodów osobowych: wzrosty w Europie i Ameryce Południowej spowodowały także niewielki wzrost globalny
• rosnące tempo ofensywy aut elektrycznych: 231.600 elektrycznych aut dostarczonych klientom – ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku; ponadto 190.500 modeli hybrydowych typu plug-in (wzrost o 175 procent)
W 2020 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 9.305.400 samochodów. Oznacza to spadek – spowodowany pandemią – o 15,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W grudniu dostawy okazały się mniejsze od tych z grudnia 2019 roku tylko o 3,2 procent, w całym czwartym kwartale zmalały natomiast łącznie o 5,7 procent. W sumie w 2020 roku koncern zwiększył nieznacznie swój udział w globalnym rynku samochodów osobowych. Prowadzona przez koncern ofensywa aut elektrycznych przyniosła wiele nowych modeli i spotkała się w minionym roku, mimo pandemii, z dużym zainteresowaniem klientów. Grupa dostarczyła 231.600 samochodów elektrycznych, czyli ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku. Dużą popularnością wśród nabywców cieszyły się również hybrydy plug-in dostarczone w liczbie 190.500 egzemplarzy (+175 procent). W Europie Zachodniej udział aut elektrycznych w całkowitych dostawach koncernu Volkswagen wzrósł znacznie, bo do 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent).
Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży w koncernie Volkswagen, stwierdził: „Z powodu pandemii covid- 19 rok 2020 okazał się ekstremalnie trudny. Koncern Volkswagen dobrze sobie poradził w tych okolicznościach i umocnił swoją pozycję na rynku. Szczególnie cieszy fakt, że mimo pandemii udało nam się przyspieszyć ofensywę modeli elektrycznych i uczynić dzięki temu ważny krok w realizacji strategii Together 2025+. To dobry punkt wyjścia na nowy rok, w którym przedstawimy kolejne atrakcyjne samochody elektryczne”.
5 najpopularniejszych aut z w pełni elektrycznym napędem:
– Volkswagen ID.3, 56.500 egzemplarzy
– Audi e-tron, 47.300 egzemplarzy
– Volkswagen e-Golf, 41.300 egzemplarzy
– Volkswagen e-up!, 22.200 egzemplarzy
– Porsche Taycan, 20.000 egzemplarzy
5 najpopularniejszych modeli hybrydowych typu plug-in:
– Volkswagen Passat, 27.200 egzemplarzy
– Audi Q5, 23.500 egzemplarzy
– Porsche Cayenne, 21.500 egzemplarzy
– ŠKODA Superb, 16.400 egzemplarzy
– Volkswagen Golf, 15.200 egzemplarzy
Dostawy aut w poszczególnych regionach świata w 2020 roku:
W Europie dostarczono klientom łącznie 3.616.900 samochodów (-20,5 procent) znacznie zwiększając udział w rynku aut osobowych. W Europie Zachodniej samochody różnych marek koncernu dostarczono 2.939.900 klientom (-21,6 procent). Dużą popularnością cieszyły się modele z elektrycznym układem napędowym zasilane energią z akumulatorów oraz modele hybrydowe typu plug-in. Ich udział w dostawach koncernu wyniósł w Europie Zachodniej 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent). W Niemczech udział modeli elektrycznych okazał się nawet nieco większy i wzrósł do 11,6 procent (w 2019 r.: 1,5 procent). W sumie do klientów w Niemczech trafiło 1.097.700 samochodów z różnymi rodzajami układów napędowych (-19,5 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy zmniejszyły się o 15,6 procent do 677.000 egzemplarzy.
W regionie Ameryki Północnej dostarczono klientom 785.800 pojazdów różnych marek koncernu, co oznacza spadek o 17,4 procent. W USA dostawy zmniejszyły się o 12,1 procent i wyniosły 574.800 samochodów. W regionie Ameryki Południowej koncern znacznie zwiększył udział w rynku. Do klientów trafiło 489.700 samochodów, czyli o 19,5 procent mniej niż w 2019 roku. W Brazylii, na największym rynku tego regionu, dostawy zmalały w niemal tym samym stopniu, o 19,7 procent i wyniosły 377.600 aut.
W regionie Azji i Pacyfiku najszybciej uporano się ze skutkami pandemii. Koncern Volkswagen odnotował tutaj spadek dostaw o 9,1 procent do poziomu 4.122.200 pojazdów. W Chinach, na największym pojedynczym rynku koncernu, dostawy spadły o 9,1 procent i wyniosły 3.849.000 samochodów.
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej