Produkcja Golfa pierwszej generacji ruszyła w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Samochód był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Przez wiele dziesięcioleci na motoryzacyjnej scenie dominował Garbus – z silnikiem montowanym z tyłu i z napędem na tylne koła. Teraz rozpoczynała się era samochodu z silnikiem montowanym z przodu, poprzecznie do osi auta, napędzającym przednie koła. Scirocco i Passat, które debiutowały w 1973 roku, rozpoczęły ją nawet nieco wcześniej. Po Golfie, inne samochody należące do segmentu o największym potencjale produkcyjnym, zaczęły wykorzystać nowy rodzaj konstrukcji napędu.
Golf pierwszej generacji został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro i musiał sprostać niezwykle wysokim oczekiwaniom: jako następca legendarnego Garbusa, którego wyprodukowano ponad 21,5 miliona egzemplarzy, musiał kontynuować sukces modelu, który do tej chwili był numerem jeden w historii motoryzacji. Nowatorska koncepcja przeniesienia napędu, duża przestronność wnętrza oraz obszerny bagażnik i składane oparcie tylnego siedzenia, a także design Golfa I były tak przekonujące, że produkcję milionowego egzemplarza świętowano już w październiku 1976 roku.
Wówczas Volkswagen pisał o nowym modelu: „Golf oferuje maksymalną przestrzeń użytkową i bezpieczeństwo. Został zaprojektowany z myślą o funkcjonalności. Nisko przebiegająca linia okien zapewnia dobrą widoczność, a opadająca pokrywa silnika sprawia, że droga tuż przed autem jest zawsze dobrze widoczna. Nisko przebiegająca dolna krawędź szyby w pokrywie bagażnika zapewnia dobrą widoczność do tyłu podczas cofania”. To wszystko obowiązuje do dziś.
Podobnie jak wszystkie kolejne generacje Golfa, pierwsza również odzwierciedlała ówczesne – postęp techniczny i trendy w motoryzacji. Na przykład, za sprawą Golfa GTI – wprowadzonego do oferty w 1976 roku – Volkswagen sprawił, że samochody klasy kompaktowej stały się bardziej dynamiczne. W 1979 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golfa Cabriolet – wówczas najlepiej sprzedawany kabriolet na świecie. Był to ogromny powiew świeżości w klasie aut, która już wtedy powszechnie była nazywana klasą golfa. W sumie – ze wszystkimi bliźniaczymi modelami, jak Cabriolet i Jetta (wtedy o identycznym wyglądzie) – na świecie sprzedano 6,99 miliona egzemplarzy Golfa pierwszej generacji, dzięki czemu okazał się on godnym następcą Garbusa.
Kalendarium Golfa I:
1974: Debiut Golfa pierwszej generacji
1976: w marcu wyprodukowano egzemplarz Golfa numer 500.000
1.000.000 Golf zjechał z taśmy produkcyjnej w październiku
pierwszy Golf GTI
pierwszy golf z silnikiem Diesla
1978: 2.000.000 Golf opuścił fabrykę w czerwcu
debiut amerykańskiej wersji „Rabbit” w lipcu
1979: we wrześniu wyprodukowano Golfa numer 3.000.000
Pierwszy Golf Cabriolet
Debiut Caddy w wersji van
Facelifting
1982: w lutym wyprodukowano 5.000.000 egzemplarz Golfa
pierwszy Golf z turbodoładowanym silnikiem Diesla (GTD)
1983: po wyprodukowaniu 6,99 miliona egzemplarzy Golf pierwszej generacji znika z oferty Volkswagena
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej