Dzień po premierze jeszcze bardziej zaawansowanej technicznie wersji elektrycznego wyścigowego Volkswagena ID. R Romain Dumas przejechał pierwsze testowe okrążenia po 20,832-kilometrowej Północnej Pętli Nürburgringu. ID. R jest sportową wizytówką przyszłej rodziny samochodów Volkswagena napędzanych energią elektryczną i ma podjąć próbę bicia rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na najbardziej wymagającym torze świata. Żeby Romain Dumas, który zasiądzie za kierownicą sportowego ID. R, mógł pobić rekord wynoszący dziś 6:45,90 minut, Volkswagen Motorsport stale doskonali wyczynowe auto. Od teraz każdy może odbyć wirtualny przejazd na słynnym torze – po raz pierwszy samochód wyścigowy został w tym samym czasie co oryginał zaprezentowany w postaci realistycznej symulacji komputerowej, którą można pobrać bezpłatnie.
„Trwa misja modelu ID. R jako wyczynowego przedstawiciela całej rodziny elektrycznych aut Volkswagena spod znaku ID.” – mówi Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. „Również w 2019 roku ID. R pokaże, jak wielkie możliwości tkwią w elektrycznych układach napędowych, które budzą najwyższe emocje, a przy tym są nieszkodliwe dla środowiska. Północna Pętla toru Nürburgring to kolejny etap w podróży Volkswagena ID. R, który pełni dla marki rolę symbolu wskazującego na znaczenie elektrycznych napędów w sporcie samochodowym. Zobaczyć ID. R po raz pierwszy na Północnej Pętli będzie na pewno niezwykłym przeżyciem”.
„To było wspaniałe doświadczenie po raz pierwszy poprowadzić ID. R na moim ulubionym torze” – mówi kierowca Romain Dumas. „Prędkość ID. R w zakrętach jest znacznie wyższa niż w samochodach wyścigowych kategorii GT, którymi miałem okazję ścigać się na Północnej Pętli. Czuję się dobrze w kokpicie i to jest najważniejsze. Na tym torze jest więcej dużych nierówności niż na torach, na których do tej pory testowaliśmy ID. R. Dlatego skoncentrowaliśmy się na znalezieniu odpowiedniej charakterystyki amortyzatorów i optymalnego prześwitu auta, aby dostosować je do unikalnych wymagań Północnej Pętli Nürburgringu”.
Elektryczny układ napędowy modelu ID. R osiąga moc 500 kW (680 KM) i został dostosowany do jedynej w swoim rodzaju charakterystyki toru na Północnej Pętli. Rolę magazynów energii pełnią dwa zestawy litowo-jonowych akumulatorów, skonstruowanych z wykorzystaniem doświadczeń z produkcji seryjnych aut elektrycznych Volkswagena. Zastosowana w nich technologia jest podobna do tej, jaka zostanie wykorzystana w przyszłych seryjnych modelach ID.
Nowe właściwości aerodynamiczne dzięki technologii z Formuły 1
Charakterystyczną cechą Volkswagena ID. R w najnowszej wersji są jego właściwości aerodynamiczne dostosowane do wysokich prędkości. „W zeszłym roku na krętej górskiej drodze na szczyt Pikes Peak i w rozrzedzonym powietrzu chodziło o uzyskanie jak największego docisku do podłoża” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport. „Na Północnej Pętli ID. R będzie jechał ze średnią prędkością powyżej 180 km/h, a na prostych – nawet do 270 km/h. Dlatego wykorzystaliśmy zupełnie nowe rozwiązania aerodynamiczne posiłkując się systemem DRS znanym z Formuły 1, ponadto udoskonaliliśmy system zarządzania energią, który reguluje sposób oddawania mocy przez obydwa silniki elektryczne i odzyskiwania energii podczas hamowania”.
Istotą systemu DRS (Drag Reduction System) jest sterowany hydraulicznie element tylnego spojlera Volkswagena ID. R, dzięki któremu Romain Dumas może jednym przyciskiem zmniejszyć opór powietrza o około 20 procent. „W przeciwieństwie do Formuły 1 system DRS w Volkswagenie ID. R nie jest wykorzystywany podczas wyprzedzania, lecz do zwiększania efektywności auta” – wyjaśnia Demaison. „ID. R ma bardzo wydajny układ napędowy, a DRS pozwala wykorzystać jego moc zużywając energię w taki sposób, żeby wystarczyło jej do pokonania całej Północnej Pętli”.
Cyfrowa premiera: ID. R-em można jeździć wirtualnie nawet po Północnej Pętli
Nie tylko Romain Dumas będzie miał możliwość poprowadzić Volkswagena ID. R po słynnym torze. Miłośnicy wyścigów też już mogą zmierzyć się wirtualnie z profesjonalnymi kierowcami. Z okazji światowej premiery nowej wersji modelu ID. R Volkswagen udostępnił internetową grę na bezpłatnym symulatorze wyścigów RaceRoom. Na liczącą 20,832 km Północną Pętlę gracze mogą w niej wyruszyć nawet za kierownicą ID. R i zmierzyć się z Romainem Dumasem – jeśli chcą, także korzystając z okularów Virtual Reality. Komputerowy pojazd przygotowano zgodnie z parametrami oryginalnego ID. R, a inżynierowie z Volkswagen Motorsport przekazali twórcom gry szczegółowe informacje na temat specyfiki jazdy elektrycznym autem sportowym, by każdy mógł na domowym komputerze jak najbardziej realnie poczuć radość z jazdy takim samochodem.
Poszło to bardzo szybko, znakomicie, sprawa została elegancko załatwiona.
Otrzymałam bardzo profesjonalną obsługę, odpowiedzi na wszystkie pytania, które miałam, obsługa byłą z klasą, nie nachalna, wyczerpujące informacje na temat wszystkich aspektów, które dotyczą samochodu i zakupu, bardzo dobra responsywność osób, które mnie obsługiwały, nie miałam żadnego problemu, stały kontrakt, zawsze oferowana pomoc na każdym etapie zakupu, duża dbałość o klienta. ... Przeczytaj więcej
Przede wszystkim punktualność, nie musiałem czekać, byłem umówiony na godzinę. Transparentny zakres czynności z uzasadnieniem wykonanych czynności. Wszystkie czynności zalecane przedstawiono, z których miałem prawo zrezygnować i przesuwać je na następne terminy, czyli też transparentność i dowolność. Szybkość wykonania usługi, przewidywana długość czasu. Przegląd, który się rozłożył na kilka czynności w różnych datach i do mojej dyspozycji był wybór terminów, elastyczność terminów. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi pokazali, przygotowali wszystko, to najważniejsze, ja robiłam najmniej.
Oddzwoniono do mnie, żeby się umówić na wizytę, bardzo sprawna obsługa, wykonano to o co prosiłam. Jak nie mogę się dodzwonić do serwisu to ktoś oddzwoni, przemiła obsługa. ... Przeczytaj więcej
Wszystko było w porządku.
Nie było żadnych zastrzeżeń.
Jestem zadowolony, wszystko wykonane tak jak się spodziewałem.
Profesjonalne podejście do klienta, fachowa pomoc, odpowiedzi na wszystkie pytania.
Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z obsługi przez firmę Bursiak. [...] temu nie dostałem faktury i obciążyli mnie dodatkowymi kosztami, w ogóle mnie nie informując o tym, czuję się oszukany. Ostania wizyta jest okay. Bardzo prosta wymiana kół. Trzymam tam koła, pojechałem, szybko, sprawnie, bez żadnego problemu mi wymienili. ... Przeczytaj więcej