fbpx
Skontaktuj się z nami

Volkswagen BURSIAK

ul. Pabianicka 119/131

93-490 Łódź

salon@bursiak.pl tel.: 42 689 23 30

Godziny otwarcia

pn - pt 07.00 – 21.00

sb 08.00 – 15.00

serwis@bursiak.pl tel.: 42 689 23 33

Dział samochodów osobowych VW

tel.: 42 689 23 30

Dział samochodów użytkowych VW

tel.: 42 689 23 31
Odkupimy Twój samochód

Odkupimy Twój samochód

Maksymalny rozmiar pliku to 2MB

Pozostawienie przez Ciebie danych i wysłanie formularza oznacza Twoją zgodę na skontaktowanie się Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania i przekazanie Tobie szczegółów informacji, o które pytasz, z … więcej



Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies, klauzule informacyjne oraz Regulamin Serwisu.
Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie, w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

news
29
Marzec 2019

45. urodziny Volkswagena Golfa. Od 1974 roku co 41 sekund zamawiany jest zamawiany nowy Golf.

Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera. Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców, a na tym nie koniec. Od rozpoczęcia produkcji 45 lat temu czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie składano zamówienie na nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, powiedział: „Golf jest sercem naszej marki. To symbol postępu i technologii. Dzięki temu modelowi miliony ludzi mogły po raz pierwszy skorzystać np. z nowych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa, ponieważ stały się one dla nich cenowo dostępne. Golf wywarł w ten sposób wpływ na całe pokolenia kierowców”. Ralf Brandstätter podkreślił następnie: „Od siedmiu pokoleń Golf przyczynia się także do tego, że Volkswagen jako marka i jako koncern stał się jednym z najważniejszych producentów samochodów na świecie”.

Dr Stefan Loth, dyrektor zakładu w Wolfsburgu stwierdził: „W 1974 roku nasi pracownicy stanęli przed wyzwaniem, jakim było zastąpienie Garbusa Golfem. Od tego czasu rozwijaliśmy konsekwentnie nasz główny zakład i oprócz nowego Golfa produkujemy dzisiaj w Wolfsburgu także e-Golfa, Golfa GTE oraz Golfa Sportsvana, a także inne modele”.
Golf należy do nielicznych modeli na światowym rynku, których kierowcy nie są kojarzeni z żadną konkretną klasą społeczną i także w przyszłości będzie jednym z wiodących produktów marki Volkswagen. Wyposażony w najnowocześniejsze rodzaje napędu, systemy asystujące i multimedialne, a także w najnowocześniejsze systemy obsługi model ten będzie dostarczał ważnych impulsów dla rozwoju przyszłej motoryzacji.

Ważne daty związane z debiutem pierwszego Golfa:

29.03.1974 r.: z taśm zjeżdża pierwszy Golf – początek produkcji seryjnej
08.07.1974 r.: Golf trafia do salonów sprzedaży Volkswagena
05.08.1974 r.: pierwsi klienci odbierają nowe modele


Golf I z 1974 roku:

Nadwozie: trzy – i pięciodrzwiowe typu hatchback
Wnętrze: pięciomiejscowe, bagażnik o pojemności 300 l, składana kanapa z tyłu
Silniki: czterocylindrowy, benzynowy 1.1, 37 kW/50 KM
czterocylindrowy, benzynowy 1.5, 51 kW/70 KM
Rodzaj napędu:  na przednie koła, czterobiegowa mechaniczna skrzynia biegów, w opcji trzystopniowa przekładnia automatyczna
Prędkość maks.: 140 km/h (50 KM, przekładnia mechaniczna)
160 km/h (70 KM, przekładnia mechaniczna)
Wersje: Golf i Golf L (każdy o mocy 50 KM)
Golf S i Golf LS (każdy o mocy 70 KM)

O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie”
Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2018 roku Volkswagen wyprodukował około 6,24 miliona samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość.

Volkswagen Bursiak 2020