W marcu marka Volkswagen dostarczyła na świecie 542,7 tys. samochodów, czyli o 7,2 procent mniej niż w marcu 2018 roku. Pozytywny trend w USA (+ 14,0 procent) nie mógł zrekompensować niższych dostaw w Azji (-10,0 procent), w Europie (-3,5 procent ) i w Ameryce Południowej (-12,7 procent). W sumie, w pierwszym kwartale Volkswagen przekazał klientom 1.464.400 aut, czyli o 4,5% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponieważ ogólnie rynek skurczył się jeszcze bardziej, marka odnotowała niewielki wzrost udziału.
Członek Zarządu ds. Sprzedaży Volkswagena, Jürgen Stackmann, powiedział – „Zgodnie z oczekiwaniami, niechęć klientów w Chinach do zakupów wpłynęła na wyniki naszych dostaw w pierwszym kwartale. Niemniej jednak trwa dalszy silny wzrost udziału Volkswagena w rynku. Listy zamówień wszędzie są długie i ciężko pracujemy nad zwiększeniem produkcji modeli z silnikami benzynowymi, aby szybko można było dostarczać klientom zamówione auta. W najbliższych tygodniach w salonach w Europie zadebiutuje nowy T-Cross, który przyciągnie do nich nowych klientów”.
Dostawy w marcu w poszczególnych regionach wyglądały następująco:
- W Europie marka Volkswagen dostarczyła 183.200 samochodów, czyli o 3,5 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Częściowo wpływ na zmniejszenie dostaw miała ograniczona dostępność modeli z silnikami benzynowymi, na które obecnie popyt jest wysoki. W Europie Zachodniej również odnotowano niewielki spadek – o 2,4 procent, do 160.600 samochodów. Volkswagen zwiększył jednak udział na kluczowych rynkach – we Francji i Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii.
- Na rynku niemieckim dostawy także nieznacznie spadły w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – zmniejszyły się o 3,2 procent, do 52.700 aut. Szczególnie popularne wśród klientów były SUV-y Volkswagena, których dostawy wzrosły łącznie o ponad 50 procent w porównaniu z dostawami w marcu 2018 roku. W rezultacie udział SUV-ów wzrósł z 18,1 procent w marcu 2018 r. do 28,4 procent w ubiegłym miesiącu.
- W Europie Środkowej i Wschodniej odnotowano duży spadek dostaw – o 10,8% w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Do klientów trafiło 22.600 samochodów. Na największym rynku regionu – w Rosji – dostarczono klientom 8.500 aut, czyli nieznacznie mniej niż w marcu poprzedniego roku (-1,2 procent).
- W Polsce zarejestrowano w marcu 4703 nowe osobowe Volkswageny, o 9,8 procent mniej niż przed rokiem.
- Dostawy w Ameryce Północnej pozytywnie wpłynęły na wynik w ostatnim miesiącu. Volkswagen dostarczył tam klientom 53.700 samochodów, czyli o 6,4 procent więcej w porównaniu z dostawami w marcu 2018 r. Szczególnie silny wzrost miał miejsce w USA, gdzie Volkswagen dostarczył o 14,0 procent więcej aut (37.100 egzemplarzy) niż w marcu 2018 roku. To dla Volkswagena najlepszy wynik uzyskany w marcu, na drugim co do wielkości rynku samochodowym na świecie, od 2013 roku. Popularne SUV-y – Tiguan i Atlas – stanowiły łącznie ponad połowę dostaw w ubiegłym miesiącu. W Meksyku sytuacja wciąż jest trudna –dostawy w tym kraju spadły o 12,7 procent.
- W regionie Ameryki Południowej odnotowano spadek dostaw o 12,7 procent w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – klientom przekazano 35.800 aut. W Brazylii, największym kraju tego regionu, dostawy nieznacznie spadły (o 1,9 procent) do 27.200 samochodów. W Argentynie, która zmaga się trudną sytuacją gospodarczą, rynek osłabia się w dalszym ciągu. Volkswagen nie był odporny na ten negatywny trend i dostarczył klientom 5.000 pojazdów, czyli znacznie mniej niż w marcu 2018 roku (-49,2 procent).
- W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen dostarczył 258.100 samochodów, czyli o 10,0 procent mniej niż w marcu ubiegłego roku. Mniejszy popyt w tym regionie w dużej mierze wciąż jest uzależniony od niechęci do zakupów przez klientów w Chinach. Ponownie doprowadziła ona do gwałtownego spadku całego rynku. Obniżka stawki VAT, która weszła w życie dopiero od kwietnia, była dodatkowym czynnikiem, który wpłynął na odroczenie zakupów. Dostawy Volkswagena spadły do 242,9 tys. samochodów, czyli były o -9,9 procent mniejsze niż dostawy w marcu 2018 roku. Mimo to, marka zwiększyła udział w rynku. Udana ofensywa SUV-ów na rynku chińskim przełożyła się na znaczny wzrost udziału tego typu samochodów – z 13,2 procent w marcu 2018 r. do 20,5 procent w poprzednim miesiącu.
Przegląd dostaw marki Volkswagen w poszczególnych regionach:
Nie mam zastrzeżeń do obsługi, wszystko odbyło się sprawnie.
Już korzystałam z innych usług serwisowych, w innych instytucjach i nie byłam zadowolona. Tu byłam mocno zadowolona z kompetencji i informacji, które otrzymuję, założeń, które zostały ustalone przy przyjmowaniu danego samochodu. Jeżeli coś ustalam, że chciałabym, żeby to było sprawdzone, albo żebym dostała informację zwrotną na dany temat, to osoba się kontaktuje. Ze zrobienia rzeczy, które były w samochodzie jestem zadowolona. ... Przeczytaj więcej
Kilka podstawowych rzeczy dla klienta, telefon, uzgodniona data i godzina jest respektowana. Samochód jest oddawany z tą naprawą, z którą się zgłosiłem, skuteczną naprawą. Miło, profesjonalnie ekipa to wszystko przeprowadza. To jest podstawa zadowolenia klienta, który przyjeżdża z samochodem do serwisu. Zwykle trochę poddenerwowany, że się samochód zepsuł czy trzeba go konserwować. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi się podobało prócz tego, że cena na usługę wymiany opon bardzo wzrosła. Resztę wszystko kulturalnie, grzecznie. Wszystko załatwione tak jak sobie życzyłem. ... Przeczytaj więcej
Dostałam błędnie wypełnioną kartę opon przy wymianie, zamienione zostały dane opon, te które mam założone zostały zaznaczone jako letnie, a letnie są oznaczone jako zimowe w przechowalni. ... Przeczytaj więcej
Byłem zadowolony bo byłem przyjęty razem z rodziną, wszystko zostało wyjaśnione, wszystko podpowiedziane, według zamówienia. W ciągu tygodnia samochód był gotowy do odbioru. ... Przeczytaj więcej
Wszystko w porządku. Wszelka kultura. Wykonane wszystko. Pełna kultura. Nie ma, do czego się doczepić.
Wszystko poprawnie, dobrze. W czasie i zgodnie z umówieniem z klientem.
Atmosfera była bardzo miła w salonie i sprzedawca miał zawsze dla mnie czas.
Szybko zostałem przyjęty, doradztwo dobre i po 5 dniach wyjechałem samochodem.