Nowy Passat, najpopularniejszy na świecie samochód klasy średniej, stanowi wzorzec innowacyjności w swoim segmencie, już dziś oferując technologię jutra. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kierownica czy system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością autostradową. Można już składać zamówienia na nowego Passata z wybranymi silnikami i w wyższych wersjach wyposażenia.
Od teraz wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Należy do nich m.in. nowy system „Travel Assist”. Jednym z jego elementów jest tzw. pojemnościowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostęp do obsługi różnych systemów. Passat jest pierwszym modelem, w którym Volkswagen zastosował właśnie taki rodzaj kierownicy.
Również po raz pierwszy w nowym Passacie zastosowano „Emergency Steering Assist”. Poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa on bezpieczeństwo manewru omijania. Udoskonalono też system „Lane Assist” utrzymujący samochód na pasie ruchu. Zwiększeniu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania służą ponadto nowe reflektory IQ.LIGHT LED Matrix.
System multimedialny trzeciej generacji (MIB3) ma cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników „Digital Cockpit”. W porównaniu z poprzednim urządzeniem („Active Info Display”) nowe cyfrowe wskaźniki są jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System wzbogacono o nowe funkcje. Trzy różne konfiguracje wskaźników można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy.
Volkswagen rozwinął i wzbogacił również stylistykę Passata, który zarówno jako limuzyna, jak i w wersji Variant jeszcze bardziej wyróżnia się teraz wśród innych aut. Zmieniono kształt zderzaków z przodu i z tyłu, wygląd osłony chłodnicy, a także napis „Passat” znajdujący się pośrodku tylnej części nadwozia. Nowe diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgłowe, a także LED-owe lampy z tyłu nadają autu bardzo nowoczesny wygląd.
Nowego Passata można rozpoznać we wnętrzu po nowych elementach dekoracyjnych i wzorach tapicerki, nowym wykończeniu drzwi, nowym kolorze oświetlenia oraz po zmienionych wskaźnikach i kierownicy.
Ważną nowością w Passacie będzie silnik 2.0 TDI Evo – wydajny turbodiesel o mocy 110 kW/150 KM, emitujący o 10 g/km mniej dwutlenku węgla niż porównywalny z nim silnik w poprzednim modelu. Wśród jednostek napędowych nowego Passata znajdą się również trzy benzynowe (TSI) o mocy 110 kW/150 KM, 140 kW/190 KM oraz 200 kW/272 KM, a także diesle (TDI) osiągające 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.
Wyposażeniu Passata Volkswagen nadał nową strukturę. Podstawowy wariant, który pojawi się w ofercie na przestrzeni najbliższych tygodni, nosi nazwę „Essence”, oferując w standardzie m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacją bluetooth czy reflektory główne LED z automatyczną regulacją ich zasięgu. Środkowa wersja wyposażenia o nazwie „Business” oferuje standardowo m.in. rozbudowany zestaw systemów w ramach „Travel Assist” podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, takich jak „Lane Assist”, „Emergency Assist” (dla DSG), system „Traffic Jam Assist” czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG – z funkcją Stop & Go). Najwyższy poziom wyposażenia, „Elegance” wyróżnia się m.in. zastosowaniem nastrojowego oświetlenia kabiny czy przykuwających wzrok 17-calowych obręczy kół „Istanbul” ze stopu metali lekkich. Do wersji „Business” i „Elegance” można zamówić stylistyczny pakiet „R-Line”. Oprócz opisanych wersji, w ofercie marki znajdzie się także Passat Alltrack oraz Passat GTE.
Co istotne, Nowy Passat jest autem oszczędnym i niedrogim w utrzymaniu. Z punktu widzenia „Total Cost of Ownership” (TCO) należy do najbardziej opłacalnych modeli w swojej klasie.
Nie mam zastrzeżeń do obsługi, wszystko odbyło się sprawnie.
Już korzystałam z innych usług serwisowych, w innych instytucjach i nie byłam zadowolona. Tu byłam mocno zadowolona z kompetencji i informacji, które otrzymuję, założeń, które zostały ustalone przy przyjmowaniu danego samochodu. Jeżeli coś ustalam, że chciałabym, żeby to było sprawdzone, albo żebym dostała informację zwrotną na dany temat, to osoba się kontaktuje. Ze zrobienia rzeczy, które były w samochodzie jestem zadowolona. ... Przeczytaj więcej
Kilka podstawowych rzeczy dla klienta, telefon, uzgodniona data i godzina jest respektowana. Samochód jest oddawany z tą naprawą, z którą się zgłosiłem, skuteczną naprawą. Miło, profesjonalnie ekipa to wszystko przeprowadza. To jest podstawa zadowolenia klienta, który przyjeżdża z samochodem do serwisu. Zwykle trochę poddenerwowany, że się samochód zepsuł czy trzeba go konserwować. ... Przeczytaj więcej
Wszystko mi się podobało prócz tego, że cena na usługę wymiany opon bardzo wzrosła. Resztę wszystko kulturalnie, grzecznie. Wszystko załatwione tak jak sobie życzyłem. ... Przeczytaj więcej
Dostałam błędnie wypełnioną kartę opon przy wymianie, zamienione zostały dane opon, te które mam założone zostały zaznaczone jako letnie, a letnie są oznaczone jako zimowe w przechowalni. ... Przeczytaj więcej
Byłem zadowolony bo byłem przyjęty razem z rodziną, wszystko zostało wyjaśnione, wszystko podpowiedziane, według zamówienia. W ciągu tygodnia samochód był gotowy do odbioru. ... Przeczytaj więcej
Wszystko w porządku. Wszelka kultura. Wykonane wszystko. Pełna kultura. Nie ma, do czego się doczepić.
Wszystko poprawnie, dobrze. W czasie i zgodnie z umówieniem z klientem.
Atmosfera była bardzo miła w salonie i sprzedawca miał zawsze dla mnie czas.
Szybko zostałem przyjęty, doradztwo dobre i po 5 dniach wyjechałem samochodem.