Skontaktuj się z nami

Volkswagen BURSIAK

ul. Pabianicka 119/131

93-490 Łódź

salon@bursiak.pl tel.: 42 689 23 30

Godziny otwarcia

pn - pt 07.00 – 21.00

sb 08.00 – 15.00

serwis@bursiak.pl tel.: 42 689 23 33

Dział samochodów osobowych VW

tel.: 42 689 23 30

Dział samochodów użytkowych VW

tel.: 42 689 23 31
Odkupimy Twój samochód

Odkupimy Twój samochód

Maksymalny rozmiar pliku to 2MB

Pozostawienie przez Ciebie danych i wysłanie formularza oznacza Twoją zgodę na skontaktowanie się Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania i przekazanie Tobie szczegółów informacji, o które pytasz, z … więcej

Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies, klauzule informacyjne oraz Regulamin Serwisu.

Na stronie internetowej korzystamy z plików cookies lub podobnych technologii za zgodą Użytkownika wyrażoną poprzez korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki, w celach zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony, bezpieczeństwa oraz w celach analitycznych, statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb użytkowników i w celach reklamowych. W ten sposób Użytkownik zgadza się na to, iż cookies lub inne podobne technologie będą umieszczane w jego urządzeniu końcowym (m.in. komputerze, tablecie, smartphonie), a informacje w nich zapisane będą wykorzystywane we wskazanych celach przez PHU Bursiak sp. z o.o. Podstawą przetwarzania cookies jest Twoja zgoda. Korzystamy z dostawców zewnętrznych wskazanych w Polityce cookies do celów analitycznych i reklamowych. W każdej chwili Użytkownik może cofnąć zgodę poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub instalację plików cookies opt-out w sposób wskazany w Polityce cookies. Administratorem Twoich danych jest PHU Bursiak sp. z o.o. Przysługuje Ci więcej informacji i praw. Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie oraz w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

news
06
Grudzień 2017

Światowa premiera nowego Polo GTI R5

  • Rajdowa wersja nowego Polo GTI przeznaczona do startu w zawodach na całym świecie
  • Turbodoładowany silnik o mocy 200 kW/272 KM, napęd na cztery koła i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
  • Homologacja FIA późnym latem, pierwszy start zaplanowano na jesień 2018 roku
  • Nowe seryjne Polo GTI już można zamawiać

Na rajdową scenę wjeżdża nowe GTI. Volkswagen Polo GTI R5 z napędem na cztery koła przeznaczone dla prywatnych – zespołów i kierowców, skonstruowane w oparciu o nowe Polo (szóstej generacji) zostało po raz pierwszy pokazane publicznie w poniedziałek wieczorem na Majorce podczas oficjalnej prezentacji i jazd testowych nowym Polo GTI. Przy konstrukcji rajdowego auta Volkswagen wykorzystał doświadczenie i wiedzę zdobyte podczas startów w najwyższej rajdowej klasie – WRC, zakończonych zdobyciem czterech tytułów mistrza świata producentów w latach 2013-2016.

„To wspaniała chwila móc przedstawić po raz pierwszy publicznie nowe Polo GTI R5”, powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport – Sven Smeets. „Nie sposób nie dostrzec jego podobieństwa do Polo GTI przeznaczonego do jazdy po zwykłych drogach. Rajdowe Polo to kolejny spektakularny członek rodziny GTI. Słowa uznania należą się naszemu zespołowi oraz kolegom z Volkswagen Design w Wolfsburgu. W najbliższych miesiącach nowe Polo GTI R5 będzie musiało potwierdzić swoje możliwości w trudnych warunkach testowych po to, by biorąc w przyszłości udział w sportowych zmaganiach mogło kontynuować sukcesy swojego poprzednika”.

Udane pierwsze testy, homologacja planowana na koniec lata 2018 roku

Prace nad nowym Polo GTI R5 toczą się na wysokich obrotach od początku roku, pierwsze jazdy testowe na asfalcie i szutrze odbyły się w połowie listopada we Francji w Fontjoncouse i będą kontynuowane w grudniu w Wielkiej Brytanii. W projekt, obok dyrektora technicznego FrancoisaXaviera „FX” Demaisona, zaangażowany jest także główny manager Jan de Jongh, który w latach 2013-2016 jako inżynier sprawował pieczę nad Polo R WRC mistrza świata Sebastiena Ogiera.

„Pierwsze testy Polo GTI R5 zaliczyło bez problemów. Opinie kierowców testowych były bardzo pozytywne” – stwierdził Demaison. „Oczywiście dużą zaletą jest to, że możemy sięgnąć po doświadczony zespół inżynierów i mechaników, którzy pracowali przy konstrukcji Polo – zdobywcy tytułów mistrza świata. Korzystamy też, tak jak wcześniej, ze ścisłej i bardzo dobrej współpracy z kolegami z działu technicznego w Wolfsburgu oraz z kolegami ze Skody, którzy od 2015 r. również oferują samochód z oznaczeniem R5”.

Jak w GTI na zwykłe drogi: turbodoładowany czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Polo GTI R5 jest wyposażone – tak jak seryjne nowe Polo GTI – w mocny rzędowy czterocylindrowy silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który umieszczono poprzecznie przed przednią osią. Zgodnie z przepisami pojemność silnika ograniczono do 1,6 litra. Wystarcza ona do osiągnięcia imponującej mocy 200 kW (272 KM) oraz maksymalnego momentu obrotowego o wartości 400 Nm. Ciasno zestopniowana, sekwencyjna pięciobiegowa przekładnia oraz stały napęd na cztery koła zapewniają wspaniałe przyspieszenia na każdym podłożu – asfalcie, szutrze czy śniegu. Rajdowe GTI waży tylko 1.230 kg i rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4,1 sekundy.

Stalowe czterodrzwiowe nadwozie, będące podstawą konstrukcji, pochodzi z zakładu w Pampelunie w Hiszpanii i zgodnie z przepisami FIA zostało wzmocnione poprzez wbudowanie klatki bezpieczeństwa i zastosowanie dodatkowych elementów podnoszących bezpieczeństwo. Homologacja Polo GTI R5 ma zostać przeprowadzona latem 2018 roku. Pierwsze auta dla prywatnych zespołów startujących w rajdach mają być dostępne w drugiej połowie roku.

W 2012 roku FIA opracowała regulamin R5 dla samochodów rajdowych nowej generacji skierowany przede wszystkim do prywatnych zespołów, początkujących, utalentowanych kierowców oraz do kierowców prywatnych. Od tego czasu pięciu różnych producentów wyprodukowało ponad 400 aut biorących udział w krajowych i międzynarodowych mistrzostwach na całym świecie.

Volkswagen Bursiak 2018