news
07
Maj 2018

Odliczanie rozpoczęte: premiera nowej, topowej wersji Golfa GTI

Odliczanie rozpoczęte: premiera nowej, topowej wersji Golfa GTI będzie najważniejszym wydarzeniem tegorocznego spotkania fanów GTI nad Wörthersee

  • znakomite osiągi: Golf GTI TCR dysponuje mocą 213 kW/ 290 KM i zapewnia doskonałą trakcję dzięki blokadzie mechanizmu różnicowego przedniej osi
  • dodatkowy model w serii GTI: Golf GTI TCR jest drogową odmianą wyścigowego Golfa GTI TCR o mocy 275 kW/350 KM
  • najszybsze GTI: Golf GTI TCR, którego debiut zaplanowano na koniec 2018 roku będzie wyposażony w ogranicznik prędkości, który na życzenie nabywcy będzie mógł być usunięty, aby zwiększyć prędkość maksymalną z 250 do 264 km/h

Już za 2 dni rozpocznie się największe spotkanie miłośników GTI na świecie. Miejsce – tradycyjnie Reifnitz nad Jeziorem Wörth w Austrii. W ubiegłym roku 7.300 samochodów i około 125.000 gości zmieniło austriackie miasto w mekkę fanów GTI. Podobnej liczby aut oraz miłośników GTI organizatorzy spodziewają się również w tym roku. Wyjątkową atrakcją tegorocznego spotkania, którą przygotował Volkswagen będzie prezentacja Golfa GTI TCR – auta niemal gotowego do produkcji. 290-konna odmiana Golfa GTI, specjalnie dla uhonorowania fanów tego modelu, będzie miała światową premierę podczas tegorocznego zlotu nad Jeziorem Wörth. Najmocniejszy model w rodzinie Golfa GTI – samochodu, którego sprzedaż na świecie wynosi już ponad 2,2 miliona egzemplarzy – wejdzie do sprzedaży pod koniec roku.

Nowa odmiana Golfa GTI jest drogową wersją samochodu, który dwukrotnie zwyciężał w ogólnoświatowej serii wyścigów TCR i nazywa się tak samo, jak auto wyczynowe – Golf GTI TCR. Specyfikacja i wygląd samochodu wyścigowego sprawiają, że również nowy model w rodzinie GTI prezentuje się agresywnie zarówno z uwagi na stylistykę, jak i na moc oraz na osiągi. Turbodoładowany silnik nowego Golfa GTI TCR osiąga moc 290 KM (213 kW) w przedziale od 5.000 do 6.800 obr./min. Jednostka napędowa TSI generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm, który do kół przedniej osi trafia już od 1.600 obr./ min. Doskonała charakterystyka silnika TSI sprawia, że moment obrotowy o maksymalnej wartości utrzymuje się do aż 4.300 obr./min. 7-biegowa przekładnia o dwóch sprzęgłach (DSG) i blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi (obie należą do wyposażenia seryjnego) odpowiadają za sprawne przeniesienie ogromnego momentu obrotowego oraz za doskonałą trakcję.

Maksymalna prędkość Golfa GTI TCR wynosi 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 264 km/h, jeśli nabywca zdecyduje się na usunięcie elektronicznego ogranicznika prędkości. Wówczas nowy GTI TCR będzie najszybszym Golfem GTI obecnej generacji. Dzięki silnikowi o mocy 290 KM seryjny Golf GTI TCR dysponuje oiągami porównywalnymi z osiągami samochodu wyczynowego z silnikiem o mocy 275 kW/350 KM.

Ze sprzedażą na poziomie ponad 2,2 miliona egzemplarzy, Golf GTI stał się jednym z najpopularniejszych kompaktowych samochodów sportowych na świecie. Wszystko zaczęło się w 1976 roku, gdy Volkswagen zaoferował samochód z napędem na przednią oś i z silnikiem o mocy 110 KM, który zapewniał świetne osiągi. Pierwotnie miało powstać tylko 5.000 egzemplarzy Golfa GTI – do dzisiaj wyprodukowano aż 4.400 razy więcej.

Volkswagen Bursiak 2018