Skontaktuj się z nami

Volkswagen BURSIAK

ul. Pabianicka 119/131

93-490 Łódź

salon@bursiak.pl tel.: 42 689 23 30

Godziny otwarcia

pn - pt 07.00 – 21.00

sb 08.00 – 15.00

serwis@bursiak.pl tel.: 42 689 23 33

Dział samochodów osobowych VW

tel.: 42 689 23 30

Dział samochodów użytkowych VW

tel.: 42 689 23 31
Odkupimy Twój samochód

Odkupimy Twój samochód

Maksymalny rozmiar pliku to 2MB

Pozostawienie przez Ciebie danych i wysłanie formularza oznacza Twoją zgodę na skontaktowanie się Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania i przekazanie Tobie szczegółów informacji, o które pytasz, z … więcej



Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies, klauzule informacyjne oraz Regulamin Serwisu.

Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie, w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies. Na stronie internetowej korzystamy z plików cookies lub podobnych technologii za zgodą Użytkownika wyrażoną poprzez korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki, w celach zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony, bezpieczeństwa oraz w celach analitycznych, statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb użytkowników i w celach reklamowych. W ten sposób Użytkownik zgadza się na to, iż cookies lub inne podobne technologie będą umieszczane w jego urządzeniu końcowym (m.in. komputerze, tablecie, smartphonie), a informacje w nich zapisane będą wykorzystywane we wskazanych celach przez PHU Bursiak sp. z o.o. Podstawą przetwarzania cookies jest Twoja zgoda. Korzystamy z dostawców zewnętrznych wskazanych w Polityce cookies do celów analitycznych i reklamowych. W każdej chwili Użytkownik może cofnąć zgodę poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub instalację plików cookies opt-out w sposób wskazany w Polityce cookies. Administratorem Twoich danych jest PHU Bursiak sp. z o.o. Przysługuje Ci więcej informacji i praw. Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie oraz w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

news
07
Październik 2019

Grupa Volkswagen inwestuje w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych

Koncern Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. „Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wraz z naszymi partnerami sporo inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce” – mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska. Do 2025 r. koncern zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania. W Polsce, do końca przyszłego roku uruchomionych zostanie 350 publicznych stacji ładowania przy salonach marek należących do Grupy, niektóre z nich już działają. Ładowarka o mocy 50 kW zlokalizowana przy salonach Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu zasilana jest z paneli fotowoltaicznych. Ponadto na terenie Volkswagen Group Polska instalowanych jest aktualnie 25 ładowarek z 34 punktami dla gości i pracowników firmy. Spółka korzysta tylko i wyłącznie z zielonej energii, także ładowarki będą nią zasilane.

Grupa Volkswagen prowadzi największą inicjatywę elektryfikacji w historii przemysłu motoryzacyjnego. „Wraz z modułową platformą MEB dla samochodów elektrycznych, opracowaliśmy architekturę, która jest unikalnym rozwiązaniem w branży. Jeszcze przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego we Frankfurcie, gdzie po raz pierwszy został zaprezentowany Volkswagen ID.3 osiągnęliśmy nasz cel, jakim było zebranie 30 000 rezerwacji na ten model. Sukces ten potwierdza, że ID.3 trafia na rynek w idealnym momencie. Coraz więcej kierowców stawia na elektromobilność” – mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

Według Grupy Volkswagen wraz z rosnącą ofertą samochodów elektrycznych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców, intensywnie rozwijana  musi być infrastruktura ładowania.

Z badań wynika, że 50 procent sesji ładowania samochodów elektrycznych odbywa się w domu. Jest to najwygodniejszy oraz najtańszy sposób uzupełniania energii – samochód elektryczny może zostać w pełni naładowany w porze nocnej, kiedy jego właściciel odpoczywa. 20 procent sesji ładowania ma miejsce na terenie zakładów pracy, 25 procent odbywa się w przestrzeni miejskiej, a 5 procent na drogach krajowych oraz autostradach. Mimo mniejszego udziału w ogólnej liczbie sesji, publicznie dostępne stacje ładowania, tak w miastach, jak i przy głównych drogach, pełnią niezwykle ważną rolę dla rozwoju elektromobilności – to właśnie dzięki nim kierowcy samochodów elektrycznych są w stanie odbywać dalekie podróże.

Inwestycje Grupy Volkswagen w infrastrukturę

Volkswagen ułatwia poruszanie się po Europie pojazdami elektrycznym, między innymi dzięki zaangażowaniu w joint venture IONITY. Spółka do 2020 r. wybuduje ultraszybkie stacje ładowania HPC w 400 europejskich lokalizacjach. W skład sieci IONITY wejdzie 2 400 punktów ładowania o mocy do 350 kW, znacząco skracających czas uzupełniania energii w samochodach elektrycznych nowej generacji. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza podczas pokonywania długich tras. Stacje IONITY zostaną docelowo rozlokowane co 120 km. Powstaną również w Polsce – w 12 lokalizacjach przy autostradach A1, A2 i A4.

Rozwój sieci ładowania w Polsce

Grupa Volkswagen przykłada dużą wagę do rozbudowy stacji ładowania również w Polsce, gdzie wraz z dealerami udostępni 350 publicznych ładowarek do końca przyszłego roku. Według „Licznika elektromobilności” uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec sierpnia 2019 r. w Polsce funkcjonowało 888 ogólnodostępnych stacji ładowania, przekładających się na 1611 punktów. Inwestycja Grupy Volkswagen, będzie zatem stanowiła bardzo istotny wkład w rozbudowę publicznej infrastruktury. Warto podkreślić, że niektóre z ładowarek już funkcjonują i korzystają z zielonej energii. Przed salonami marek Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu dostępna jest ładowarka o mocy 50 kW. Na dachu budynku zainstalowana jest instalacja fotowoltaiczna, system dysponuje dużym potencjałem, zasila ładowarkę, ponadto zabezpiecza połowę energii zużywanej przez cały obiekt w ciągu roku. Panele produkują rocznie 50 MWh energii, pozwalając zaoszczędzić 38 tysięcy kg CO2. „Jesteśmy rodzinną firmą, w której już teraz pracuje drugie pokolenie. Myśląc o przyszłości, inwestycje w zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych traktujemy jako swój obowiązek. Dlatego także do zagadnienia elektromobilności podchodzimy w kompleksowy sposób. Oferowane w naszym salonie samochody elektryczne zasilamy zieloną energią. Instalacja generuje w ciągu roku energię pozwalającą na przejechanie autem elektrycznym 300 000 kilometrów.” – mówi Michał Ignaszak, właściciel salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Użytkowe, Škoda i Audi w Kaliszu.

Firma Ignaszak w Kaliszu wyznacza standardy na polskim rynku, jest przykładem wartym naśladowania. Wyróżniającą się inwestycję na terenie swojej spółki prowadzi także Volkswagen Group Polska. Spółka aktualnie instaluje w swojej siedzibie 25 ładowarek z 34 punktami ładowania, które niebawem zostaną udostępnione zarówno pracownikom jak i gościom. Co istotne, ładowarki będą zasilane zieloną energią, pochodzącą ze źródeł odnawialnych. „Szybki rozwój stacji ładowania jest konieczny ze względu na rosnącą liczbę samochodów elektrycznych w naszej firmie. Dużą wagę przykładamy do ochrony środowiska, dlatego elektryczne auta Volkswagena, Audi czy Porsche są nie tylko produkowane w sposób neutralny pod względem CO2, ale w naszej firmie także zasilane zieloną energią. Pracownicy po zakończeniu pracy opuszczają teren spółki samochodami z naładowanym w 100 procentach akumulatorem” – powiedział Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.

Inwestycje w infrastrukturę ładowania realizują także poszczególne marki należące do Grupy. W ramach projektu Porsche Destination Charging – współpracy marki wraz 32 partnerami (głownie hotele), do końca bieżącego roku zainstalowane zostaną 64 ładowarki o mocy 11 kW. W ramach dwustronnej kooperacji partnerzy umożliwią darmowe ładowanie kierowcom samochodów elektrycznych i plug-in Porsche, zaś ich obiekty będą widoczne w systemach nawigacyjnych i planerach podróży wskazując dostępne stacje ładowania.

Ładowanie w domu

Grupa Volkswagen odpowiada także na potrzeby kierowców, którzy preferują ładowanie swoich samochodów elektrycznych w domu. Uzupełnianie energii w ten sposób jest wygodne i – przede wszystkim – opłacalne. Przykładowo, przejechanie 100 km elektrycznym Volkswagenem e-Golfem ładowanym z domowego gniazdka w ramach standardowej taryfy kosztuje mniej niż 9 zł. Korzystając z taryfy nocnej, koszty spadają do ok. 6,5 zł. Dla porównania, pokonanie takiego samego dystansu benzynowym Golfem TSI wiąże się z koniecznością wydania ok. 30 zł. To kilka razy więcej w porównaniu z samochodem elektrycznym.

Ładowanie w domu można znacząco przyspieszyć, dzięki zainstalowaniu wallboxa. W przypadku e-Golfa uzupełnianie energii za pomocą naściennej ładowarki o mocy 12 kW zajmuje mniej niż 4 godziny. Osoby, które skorzystały z możliwości zarezerwowania pierwszeństwa w zakupie ID.3 z serii limitowanej, otrzymają dedykowanego wallboxa w cenie pojazdu. Ponadto, Volkswagen zapewnia im bezpłatne zasilanie samochodu energią elektryczną do 2 000 kWh na wszystkich publicznych stacjach ładowania umożliwiających korzystanie z aplikacji Volkswagena WeCharge, w tym stacjach działających w sieci IONITY.

Elektromobilność dla klimatu

Do 2023 r. koncern Volkswagen zamierza zainwestować w elektromobilność około 30 miliardów euro. To wynik starań zarówno o ochronę klimatu, jak i umacnianie pozycji przedsiębiorstwa na światowym rynku.

Samochody elektryczne są najbardziej efektywnym rozwiązaniem przyczyniającym się do dekarbonizacji sektora transportu. Zwiększenie ich liczby jest niezwykle istotnym krokiem na drodze ku osiągnięciu przez koncern neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Ten cel ma zostać osiągnięty do 2050 roku. Oznacza to, że Volkswagen w pełni angażuje się w realizację postanowień paryskiego porozumienia klimatycznego.

Ponadto, to właśnie pojazdy zeroemisyjne będą decydować w przyszłości o sukcesie koncernów motoryzacyjnych. W ciągu kolejnych dziesięciu lat Grupa Volkswagen planuje wprowadzić na rynek prawie 70 nowych modeli elektrycznych.

Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie ID.3 jest pierwszym na świecie samochodem, który w ogólnym bilansie jest neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Jest to możliwe, ponieważ zarówno do produkcji akumulatorów, jak i samego auta wykorzystuje się energię pochodzącą wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Emisję CO2, której jednak nie da się uniknąć Volkswagen rekompensuje zaangażowaniem w projekty służące ochronie środowiska – pierwszy będzie realizowany w lesie deszczowym Borneo. W fazie eksploatacji już tylko od nabywcy auta zależy, czy do zasilania jego akumulatorów również będzie używał tylko „zielonej” energii.

Volkswagen Bursiak 2019