Skontaktuj się z nami

Volkswagen BURSIAK

ul. Pabianicka 119/131

93-490 Łódź

salon@bursiak.pl tel.: 42 689 23 30

Godziny otwarcia

pn - pt 07.00 – 21.00

sb 08.00 – 15.00

serwis@bursiak.pl tel.: 42 689 23 33

Dział samochodów osobowych VW

tel.: 42 689 23 30

Dział samochodów użytkowych VW

tel.: 42 689 23 31
Odkupimy Twój samochód

Odkupimy Twój samochód

Maksymalny rozmiar pliku to 2MB

Pozostawienie przez Ciebie danych i wysłanie formularza oznacza Twoją zgodę na skontaktowanie się Tobą w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania i przekazanie Tobie szczegółów informacji, o które pytasz, z … więcej



Zaktualizowaliśmy Politykę prywatności, Politykę cookies, klauzule informacyjne oraz Regulamin Serwisu.

Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie, w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies. Na stronie internetowej korzystamy z plików cookies lub podobnych technologii za zgodą Użytkownika wyrażoną poprzez korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki, w celach zapewnienia poprawnego funkcjonowania strony, bezpieczeństwa oraz w celach analitycznych, statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb użytkowników i w celach reklamowych. W ten sposób Użytkownik zgadza się na to, iż cookies lub inne podobne technologie będą umieszczane w jego urządzeniu końcowym (m.in. komputerze, tablecie, smartphonie), a informacje w nich zapisane będą wykorzystywane we wskazanych celach przez PHU Bursiak sp. z o.o. Podstawą przetwarzania cookies jest Twoja zgoda. Korzystamy z dostawców zewnętrznych wskazanych w Polityce cookies do celów analitycznych i reklamowych. W każdej chwili Użytkownik może cofnąć zgodę poprzez zmianę ustawień przeglądarki lub instalację plików cookies opt-out w sposób wskazany w Polityce cookies. Administratorem Twoich danych jest PHU Bursiak sp. z o.o. Przysługuje Ci więcej informacji i praw. Możesz się z nimi zapoznać w naszych klauzulach informacyjnych w Serwisie oraz w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.

news
02
Grudzień 2019

Golf ósmej generacji – punkt odniesienia w swoim segmencie

Przyjazne środowisku układy napędowe oraz nowatorskie systemy bezpieczeństwa, komfort i ponadczasowa stylistyka: nowy Golf wyznacza standardy w wielu dziedzinach. Golf ósmej generacji wzbudził ogromne zainteresowanie – i to z bardzo wielu powodów. Zaprezentowany właśnie nowy model wyznacza standardy w dziedzinie łączności i obsługi, przyjaznych środowisku układów napędowych oraz bezpieczeństwa, komfortu i stylistyki. Jakie są najważniejsze innowacje i na czym polega postęp w stosunku do poprzedniej generacji Golfa? Oto krótki przegląd.

Systemy komunikacji i obsługa

Nigdy wcześniej Golf nie był tak zaawansowany technicznie i nigdy wszystkie jego systemy nie były aż tak podporządkowane wygodzie i potrzebom kierowcy. Nowy Golf jest pierwszym modelem w swojej klasie cenowej wyposażonym seryjnie w całkowicie cyfrowy kokpit (opcjonalnie również w tzw. Innovision Cockpit). Wskaźniki i elementy służące do obsługi pokładowych funkcji są teraz cyfrowe. Nowy, innowacyjny system reaguje teraz na polecenia głosowe i okazuje się dziecinnie prosty w obsłudze. Krótko mówiąc: cyfryzacja pokładowych urządzeń sprawiła, że wszelkimi funkcjami w nowym samochodzie steruje się intuicyjnie.

Wygląd cyfrowego kokpitu kierowca może dostosować do własnych preferencji

Cyfrowe systemy współpracują nie tylko ze sobą nawzajem, lecz za pośrednictwem Online Connectivity Unit (OCU) są także połączone ze światem zewnętrznym. Seryjna jednostka OCU wyposażona w zintegrowaną kartę eSIM łączy się z systemami We Connect i We Connect Plus umożliwiając korzystanie w aucie ze streamingu, radia internetowego i z licznych usług internetowych. Ponadto, już po zakupie auta, korzystając z We Upgrade można w późniejszym czasie uruchamiać nowe funkcje i systemy dzięki temu, że Golf jest zawsze połączony z internetem.

Układy napędowe przyjazne środowisku i bezpieczeństwo

Golf będzie dostępny z szerokim wachlarzem napędów hybrydowych. Model ten pojawi się aż w pięciu wersjach tego rodzaju, co jest nowością wśród samochodów klasy kompaktowej. Premierę w Golfie będzie miała wspierająca pracę silnika spalinowego instalacja elektryczna 48V. Taki hybrydowy zespół napędowy (tzw. Mild-Hybrid), dostępny w trzech wersjach mocy, jest niespotykany w samochodach tej klasy. Składa się on z napędzanego paskiem generatora-rozrusznika, litowo-jonowego akumulatora 48V oraz z oszczędnego silnika TSI. Napęd ten, określany jako eTSI jest dostępny w wersjach o mocy 81, 96 i 110 kW. Jego zaletą są oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) oraz dynamika, którą Golf wyróżnia się już podczas ruszania z miejsca. Nowy model będzie dostępny również jako hybryda typu plug-in – w dwóch wersjach mocy do wyboru (150 i 180 kW). W obydwu zastosowano litowo-jonowy akumulator zdolny zgromadzić energię o wartości 13 kWh.

Wśród układów napędowych Golfa ósmej generacji znajdują się te z silnikami benzynowymi (TSI) oraz Diesla (TDI). Nowością w ofercie są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe (66 i 81 kW) i dwa czterocylindrowe diesle (85 i 110 kW). Nowe jednostki TSI, dzięki temu, że pracują w innowacyjnym cyklu „TSI Millera” okazują się bardzo oszczędne i emitują niewiele szkodliwych substancji. Nowością w wypadku silników TDI jest zastosowanie dwóch katalizatorów SCR (Twindosing), dzięki czemu zużywają one nawet o 17 procent mniej paliwa.

Również w dziedzinie nowych systemów asystujących Golf wysoko podnosi poprzeczkę. System Travel Assist zastosowany po raz pierwszy na świecie w samochodzie kompaktowym sprawia, że na autostradzie, do prędkości 210 km/h, Golf może poruszać się na wpół automatycznie – kierowca nie musi poruszać kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Jako pierwszy model Volkswagena nowy Golf nawiązuje połączenie ze swoim otoczeniem za pośrednictwem seryjnego systemu Car2X. Funkcja ta umożliwia korzystanie z informacji przekazywanych przez inne samochody znajdujące się w odległości do 800 m, a także sygnały wysyłane przez urządzenia infrastruktury drogowej. Informacje te ostrzegają kierowcę przed utrudnieniami w ruchu i są przekazywane do kolejnych aut wyposażonych w funkcję Car2X. Dzięki temu możliwości zbiorowej inteligencji znajdują praktyczne zastosowanie. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają również nowe diodowe reflektory matrycowe IQ. LIGHT wyposażone w interaktywne funkcje; reflektory te znakomicie oświetlają drogę w ciemnościach.

Komfort i stylistyka

Nowy Golf jak zwykle spełnia również najwyższe wymagania w dziedzinie komfortu i stylistyki. Widać to już podczas zajmowania w nim miejsc. Dzięki systemowi personalizacji 2.0 można zakodować wszelkie ustawienia, np. fotela czy radia, i pobierać je z chmury za każdym razem, gdy zmieni się kierowca lub gdy zasiądzie on za kierownicą innego samochodu. Dzięki temu wszyscy kierujący Golfem zastaną zawsze samochód przygotowany do jazdy zgodnie z ich preferencjami. Komfortową jazdę umożliwia m.in. nowy wyświetlacz head-up display, przedstawiający wszystkie ważne informacje, np. o prędkości jazdy czy wskazania nawigacji, na przedniej szybie, na wysokości wzroku kierowcy. Doskonałe brzmienie dźwięku zapewnia nowy wysokiej klasy system audio amerykańskiej firmy Harman Kardon.

We wnętrzu nowego modelu dominują cyfrowe pola i ekrany ułatwiając korzystanie z różnych funkcji, na zewnątrz z kolei samochód wyróżnia się doskonałymi proporcjami i nowymi liniami nadwozia, które zapewniają mu elegancki i dynamiczny wygląd. Przez całą szerokość przodu ciągnie się świetlna linia, przerwana jedynie umieszczonym pośrodku logiem Volkswagena. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochód wydaje się szerszy. Nowy rodzaj oświetlenia jest mocnym i charakterystycznym elementem stylizacji Golfa ósmej generacji. Wyrazisty profil nowego modelu kończy się z tyłu charakterystycznym szerokim trzecim słupkiem dachowym. Te nowe designerskie rozwiązania zastosowane przez głównego stylistę Klausa Bischoffa i jego zespół dodają nowemu modelowi sportowego charakteru. Golf jest zupełnie nowym samochodem, ale pozostał prawdziwym Golfem.

Volkswagen Bursiak 2019